Anmeldelse af She loves you musical

Anmeldelse af Isse Gør dit hjerte stolt album

Hej musik elskere 🙂 I fredags udkom den nye unge sangerinde og sangskriver Isse med sit debut album, hun udgav sit debut ep i 2021 “En umulig drøm” og nu er hun altså klar med sit første lange album med 10 dansksproget sange som hun selv har skrevet, “Gør dit hjerte stolt”.

Første sang var 2. single og hedder “Din verden brænder” som jeg tidligere har delt på musiksiden, en rigtig 80er inspireret pop basker der er nem og huske og omkvædet sætter sig fast efter nogle lytninger og den er en fed album åbner.

Sang 2 hedder “Stærkere nu” og fortsætter den lidt 80er inspireret guitar pop med en god melodi og en god tekst og Isses virkelig stærke og gode stemme som virkelig er hendes helt store styrke.

Sang 3 er titel nummeret “Gør dit hjerte stolt” der er lidt folkelig i lyden og fortsætter den poppet guitar lyd og Isse viser igen hvilken stemme hun har på en dejlig tekst om at ja gøre sit hjerte stolt og kæmpe for det man har kært. Sangen er klart et af de mange fede numre på albummet og blandt de bedste og man mærker også Isses glæde i nummeret hvilket kun gør sangen endnu bedre.

Sang 4 hedder “Glemt” og vi går lidt ned i tempo og bliver i den poppet guitar afdeling og Isses personlige tekstunivers. Et dejligt tilbagelænet nummer der igen bliver løftet af Isses gode stemme.

Sang 5 hedder “Hvorfor gør du det mod mig” og er både albummets længste nummer på 5:15 min. men også et af albummets bedste numre og man får lidt tanker på noget One Two eller en mere blid udgave af Sanne Salomonsen når man høre Isse og på dette nummer får hun også det lidt mere rå frem i sin stemme som også i den grad klæder hende og igen er dette et nummer man husker og man kan ikke undgå at sidde stille til den, man lytter intens til teksten og nyder den fede melodi hvor den elektriske guitar også får frit løb i en solo og det er skønt at høre et pop nummer der ikke er på 3:00 min. og nødvendigvis skrevet til radioen.

Sang 6 hedder “Bølger på vej” der fortsætter den 80er inspireret guitar pop og er endnu et af albummets bedste numre og igen en sang man husker og omkvædet og titel sætter sig fast blot efter 1 gang man har hørt den, et dejligt pop nummer med masser af guitar på og Isse synger igen super dejligt og intens og man mærker hendes glæde.

Sang 7 var 1. single for albummet “Tættere på” der er en smuk stille behagelig ballade hvor Isse virkelig viser sin stemme og sit talent som sangskriver på albummets smukkeste og bedste nummer der er en hyldest til kærligheden og til Isses mand. En sang der kravler ind under huden på en som lytter og som bliver siddende og man lytter behageligt med på denne smukke sang.

Sang 8 er 3. og nyeste single “Ingen vil” der igen leder tankerne hen på 80erne og med en tekst om at vi som mennesker skal lade være med at blande os i andres valg eller fravalg, en meget aktuel tekst må man sige som igen bider sig fast og man hepper på Isse og tekstens indhold.

Sang 9 hedder “I kan sige hvad i vil” og fortsætter lidt temaet fra “Ingen vil” og “I kan sige hvad i vil” har i den grad potentiale til at blive et hit og er helt klart et af albummets bedste numre som man husker, igen en tekst om at lade andre (I dette tilfælde Isse) være sig selv. Sangen er en dejlig pop sang og Isse synger igen super skønt og skulle Isse overveje at udsende en 4. single fra albummet ville jeg i den grad anbefale dette nummer som også nok skal kunne klare sig på live scenerne.

Sang 10 er også den sidste sang og er en smuk album slutter “Livets sidste sang” der virkelig viser Isses talent og teksten er smuk og skrøbelig og melodien smuk og Isses stemme kommer virkelig til sin ret på denne sidste sang.

6 stjerner ud af 6 🙂 Isse er i den grad en sangerinde der er værd at holde øje med og hun er allerede kommet langt siden hun udgav den super gode men meget spredte ep sidste år, og på hendes album her “Gør dit hjerte stolt” er hun virkelig kommet ind til en mere sammenhængende plade og hvilken stil hun begiver sig i og hendes poppet guitar udtryk klæder hende og alle 10 numre er værd at give et lyt 🙂 Isse er en spændene sangerinde fordi hun har en stemme der kan rigtig rigtig meget og vil kunne begå sig i store sange også, samtidig med at hendes musikstil er mere et poppet udtryk der møder nogle personlige sing a song writting tekster tilsat noget guitar i det poppet udtryk hvilket gør at hun langt fra lyder som andre nyere sangerinder eller nyere musik man høre i radioen og er sikker på at hun kun lige er begyndt og fremtiden ligger åben og jeg ser meget frem til at følge hendes videre musikalske rejse og se hvad næste nye sange byder på 🙂 albummet kan købes som cd og streames 🙂

Det var lidt om Isses nye album 🙂 Isse kan høres live på en række spillesteder den seneste tid 🙂 i morgen skal jeg på Århus teater og se og høre musicalen “Cabaret” og det vil i kunne læse meget mere om på bloggen enten søndag eller mandag 🙂