Anmeldelse af Kirke kor koncert Sct. Peders kirke

Anmeldelse af Isse koncert i Bygningen Vejle d. 10/11/2023

Hej musik elskere 🙂 I fredags var jeg i Vejle og høre sangerinden Isse, dette var 3. gang i år jeg hørte Isse og min 3. gang i alt det var dog første gang med band.

Isse og band der bestod af hendes faste keyboardspiller Jacob Lee, guitaristen Per Zeeberg, trommeslageren Kim Bahnsen og bassisten Anders Bækgaard gik på scenen kl. 20 hvor der var omkring 30 publikummer i hyggelige omgivelser i Bygningen Vejle. Isse bød velkommen og startet med den sang der også starter hendes album “Din verden brænder” fra 2022, derefter fik vi sangen “Bedre dage” fra 2021 og koncerten var generelt en god blanding fra Isses foreløbige 2 udgivelser, Isse fandt sin vrede frem i sangen “I kan sige hvad i vil” fra 2022 og det fortsatte i mit favorit nummer “En jeg aldrig selv vil være” fra 2021 der til koncerten fik et ekstra lag rock og Isse sang super fedt på det nummer, og det med rocken gjorde sig meget gældende for sangene i Vejle de normalt guitar pop venlige country inspireret sange fik med bandet lige et ekstra lag rock hvor i sær Per på guitar var med til at gøre det mere rocket hvilket bestemt klædte flere af sangene.

Dette kom til udtryk i bl.a sangen “Stærkere nu” fra 2022 der også blev ekstra fed til aftens koncert. Vi fik dog også Isses fantastiske stemme helt at føle i den smukke country venlige ballade “Så snart jeg forlod din by” hvor Isse både slap guitaren og sang helt fantastisk og levende og Isses fantastiske stemme fortsatte i hendes helt nye single “En mod hele verden” som har været fast til hendes koncerter men nu altså er blevet udgivet og den gik endnu engang fantastisk igennem og med bandet fik den et storladen opløftende løft og Isses stemme gik godt igennem.

Inden pausen fik vi pop baskeren “En umulig drøm” fra 2021 der også lige fik et ekstra lag af rock til aftens koncert og det løftet for alvor endnu mere dette fede positive nummer som Isse også fik publikum til at synge med på og efter denne sang var der pause.

Efter ca. 20 min kom Isse og band på scenen igen hvor man kunne mærke at Isses lidt usikkerhed og måske nervøsitet havde sluppet sig og hun var for alvor i hopla i 2. sæt hvor også guitaristen Per kom mere på banen og rock lyden fortsatte som da vi fik singlen “Tidlig forår” fra i år der er blevet et lille hit for Isse da den er blevet spillet en del i radioen og den bliver også kun bedre og bedre og i Vejle gik den endnu engang godt igennem. Vi fik også sangen “Ingen vil” fra 2022 der fortsatte det rocket udtryk men vi fik også den stille lidt anderledes sang “Glemt” fra 2022 hvor teksten er sangens styrke.

Bandet på nær Jacob på keyboard gik nu ned fra scenen og Isse slap igen guitaren og vi fik den meget rørende sang “Livets sidste dag” fra 2022 hvor Isse sang skrøbeligt, smukt og inderligt og Jacob viste hvor dygtig han er. Resten af bandet kom igen på scenen og tempoet blev for alvor sat op igen da vi fik “Bølger på vej” fra 2022 der også fik et mere rocket udtryk og hvor Isse med charme og glimt i øjet leveret en sikker og nærværende optræden.

Koncerten nået nu så småt sin slutning og vi fik først titel nummeret fra 2022 “Gør dit hjerte stolt” i endnu en mere rocket udgave og Isse fortalte derefter vi sku havde det sidste nummer og det var en sang der ikke var indspillet endnu, hun havde dog haft sangen med da jeg hørte hende i Egå som trio men hold nu op sangen “Vilde drømme” kom til sin ret i Vejle hvor den var blevet til en fed rock/pop sang der passet perfekt ind i sættet og var en rigtig Isse sang som hun har lydt på det seneste og sangen blev leveret sikkert hjem.

Og så var det slut og publikum rejste sig nu op og Isse og band måtte spille en sang mere vi fik derfor Isses lille hit kærlighedsballaden “Tættere på” fra 2022 at gå hjem på og så var det slut på en fed koncert aften.

6 Stjerner ud af 6 🙂 Isse er stadig i udvikling og en positiv en af slagsen og til koncerten i Vejle blev hun selv og hendes sange lige løftet et ekstra lag op og det at der var band med gav noget og den unge sangerinde blev løftet af bandet og publikum hvilket man i sær mærket i 2. sæt 🙂 Dette var den bedste koncert jeg har oplevet med Isse indtil nu og jeg glæder mig meget til at følge hendes udvikling med hendes nye sange og høre hende live igen forhåbelig i 2024 🙂 Ville klæde hende at lave et mere rocket album måske stadig med en snert af noget country som også er en vej der ville klæde hende at gå 🙂 Isse er godt på vej og bliver kun bedre og bedre 🙂

Det var lidt om koncerten med Isse 🙂 der også bød på et kram, snak og billede efter koncerten 🙂