Anmeldelse af Thomas Helmig koncert Århus

Anmeldelse af Isse koncert Tilst

Hej musik elskere 🙂 i går var jeg til min første koncert med den nye sangerinde og sangskriver Isse med det borgerlige navn Marie Louise i Tilst og det kan i læse om her i ugens blogindlæg.

Isse startet kl. 19:30 med sig havde hun en guitarist og en keyboardspiller og Isse selv spillet akustisk guitar og tamburin. De startet med den sang der også er første sang på Isses album fra 2022 nemlig singlen “Din verden brænder”, Isse bød velkommen og fortalte meget mellem numrene personlige historier til hendes personlige sange som sangen til hendes afdøde mormor i “Bedre dage” fra 2021 og om at bryde venskabet med en man troet var en ven i min favorit “En jeg aldrig selv vil være” fra 2021 der her live beviste at den kommer ekstra ud live og Isse fik tidligt i koncerten vist hvilken fantastisk stemme hun har.

Vi fik sange fra begge af Isses udgivelser fra “Så snart jeg forlod din by” fra 2021 til “Stærkere nu” fra 2022 og hele tiden med en nærvær og en dejlig afslappet stemning og som lytter havde man bare lyst til at læne sig tilbage og nyde Isses fantastiske stemme og skønne sange. Det blev dog også til lidt nyt ikke udgivet sange og her i første sæt fik vi en smagsprøve på sangen “Tidlig forår” skrevet til hendes helt nyfødte datter, en super god sang der passet til den guitar pop/country lyd Isse har fundet vej til. Inden pausen fik Isse også publikum til at synge med på pop baskeren “En umulig drøm” fra 2021 der også bliver løftet live og er et eksempel på at Isse kan skrue en god pop sang sammen og efter den var der pause.

I 2. sæt fik vi flere sange fra hovedsageligt hendes album fra 2022 vi fik “Bølger på vej”, “Ingen vil” og en af mine favoritter “I kan sige hvad i vil” men vi fik også flere nye numre den smukke “Imod hele verden” og den meget Isse agtige sang “Vilde drømme”. Vi fik også lidt af det første Isse har lavet da hun vandt “Danskpop talent” med sangen “Går på vandet” fra 2018 som jeg på den originale indspilning altid har syntes  var for poppet men som her live blev spillet i en mere guitar pop/country version der gjorde sangen lidt bedre.

Vi fik også den smukke rørende “Livets sidste dag” fra 2022 der også blev sunget af en rørt Isse og man kunne mærke at denne sang betydet noget for hende, koncerten blev i den grad også spillet og sunget levende og flere gange skete der ting på scenen der ikke var planlagt som da keyboardspilleren startet forkert på en sang 2 gange, dette udløste mange grin og gjorde koncerten levende.

Vi var nu kommet til det sidste nummer hvor vi fik titel nummeret fra 2022 “Gør dit hjerte stolt” der sluttet koncerten godt af og dette var endnu en af favoritterne. Publikum rejste sig nu op og ville ikke slippe den 29 årige sangerinde og vi fik en sidste en at gå hjem på Isses egen lille hit “Tættere på” fra 2022 der sluttet koncerten af på smukkeste vis, efter koncerten gik Isse ud og solgte sine udgivelser og fik skrevet autografer, snakket og taget billeder med publikum.

5 stjerner ud af 6 🙂 super super god 1. koncert med Isse der er en ung ny sangerinde og sangskriver med masser på hjertet og hun er i rivende udvikling og er gået fra den mere poppet pige over til den guitar venlige pop og har på det seneste leget mere og mere med nogle country elementer og hun burde lave en hel country plade som jeg tror hendes stemme ville passe perfekt til 🙂 Dejlig koncert og det bliver ikke sidste gang jeg høre Isse 🙂

Det var lidt om min debut koncert med Isse 🙂 På lørdag i næste uge skal jeg til koncert med en anden sangfugl Mathilde Falch og det kan i selvfølgelig læse mere om på bloggen i næste uge 🙂