Anmeldelse af The Beatophonics Lets do this cd

Anmeldelse af Ozzy Osbourne Ordinary Man album

Hej musik elskere 🙂 netop idag udkommer Ozzy Osbournes nye comeback album “Ordinary man” der er det første nye album siden 2010, den vil jeg meget gerne skrive om.

Første sang var 2. single og hedder “Straight to Hell” og er en ægte Ozzy rock sang som jeg tidligere har delt på musiksiden hvor guitaristen Slash også medvirker, sangen rocker og er så meget Ozzy stil og han viser at han på trods af sygdom har ville give det sidste rocken roll af sig selv.

Sang 2 hedder “All my life” og er en stille rock ballade med tempo hvor Ozzy viser en mere skrøbelig side af sig selv og han er en mand der har levet livet og oplevet en masse i sin lange musik karriere, man mærker Ozzy og kan mærke at det er en tekst der betyder meget for ham.

Sang 3 hedder “Goodbye” der starter med lyden af stor trommer og en meget afdæmpet ballade med en meget personlig tekst om at være tæt på at nå til himlens port. Sangen er utrolig mørk og dyster og Ozzy synger igen med masser af sjæl og skrøbelighed som man aldrig har hørt det før. 2:15 min henne i nummeret skifter den stil og bliver optempo og en kæmpe guitarsolo kommer til og sangen er en vild rutschebane tur på 5:34 min til sidst går sangen tilbage til den afdæmpet del inden den igen igen går amok, et vildt nummer hvor guitaristen Andrew Watt spiller en super fed guitar på.

Sang 4 var 3. single og title nummeret den meget personlige “Ordinary man” hvor Elton John også synger et par linjer på, det er dog ikke Elton der gør nummeret til et mesterværk men Ozzy og igen mærker man virkelig en skrøbelighed og at han mener og føler hvert et ord han synger, en levende legende der burde havde været død for længst men igen igen har overlevet og rejst sig.

Sang 5 var 1. single og hedder “Under the graveyard” og igen finder vi den skrøbelige Ozzy der synger og rocker sin sjæl ud på dette super fede nummer der igen skifter mellem det stille og det rocket optempo og det er et af Ozzys bedste numre i hans karriere, man bliver som lytter både rørt, ramt og blæst omkuld af dette mesterværk af et rock nummer der giver lytteren det hele.

Sang 6 hedder “Eat me” hvor Ozzy igen overrasker ved selv at starte med at spille mundharpe inden nummeret går videre til et ægte rock/blues nummer med masser af guitar og så kommer den genkendelig stemme fra Ozzy, et mega fedt nummer der på den ene siden er Ozzy lyd og på den anden side også bare giver noget nyt og Ozzy viser virkelig at han er en super dygtig musiker.

sang 7 hedder “Today is the end” og starter med lyden af noget der kunne være Metallica og er nede i tempo men får lidt tempo på i omkvædet, sangen gør brug af lidt autotune hvilket er synd og det der skulle havde været endnu en rørende sang fra rocklegenden ender som en kedelig sang der ikke rigtig bidrager noget ekstra med sig.

Sang 8 hedder “Scary little green man” og fortsætter den stille afdeling og man får lidt tankerne hen på gamle Ozzy sange som “Mama im coming home”. Sangen er igen mere optempo i omkvædet end i versene, trommerne er meget domineret på dette nummer og det lyder rigtig godt og gør nummeret anderledes og speciel.

Sang 9 hedder “Holy for tonight” og er igen en stille ballade med en meget personlig tekst og det er meget rørende at høre Ozzy synge sine personlige tekster på dette album og tidspunktet virker rigtigt, sangen er nok det mest afdæmpet og mindst rocket nummer på albummet men Ozzys indlevelse og tekst er det hele værd at lytte til.

Sang 10 er den helt nye single der hedder “Its a raid” hvor rapperen Post Malone medvirker, nok albummets mest rocket nummer og den passer et eller andet sted bare ikke på albummet og den bliver bare for støjende.

Sang 11 er også den sidste og hedder “Take what you want” og igen medvirker rapperen Post Malone og rapperen Travis Scott, det er vist første gang at Ozzy gør brug af rap og det virker på mange måder forkert og de to rappere bidrager med en masse autotune der desværre ødelægger den ellers ret fine tekst og lige pludselig føler man at Ozzy er helt forsvundet i det her nummer ? meget mærkelig afslutning på et ellers rigtig fedt album fra mesteren Ozzy Osbourne.

4 stjerner ud af 6 🙂 Ozzy har lavet sine mest personlige sange til dato på dette album og rigtig mange af dem holder og er nogle af hans bedste hvor specielt sangen “under the graveyard er albummets bedste, albummet kommer ikke helt i land og med den mærkelige afslutning kunne man godt havde undværet. Ozzy har pt. aflyst sin tour da han skal i behandling for sin parkinsons sygdom, vi håber det bedste og at han snart er klar igen og heldigvis er han er endnu men skulle dette album blive hans sidste så er det et rigtig flot og fint afskeds album <3 albummet kan købes som cd, vinyl og streames.

Det var lidt om Ozzy Osbournes nye comeback album 🙂 i næste uge skal jeg både til koncert med Hans Brun og med The Beatophonics 🙂 i kan læse om begge koncerter i næste uge.