Anmeldelse af Michael Falch og Poul Krebs koncert fed Fredag 23/6/2017

Blogindlæg om Rockshow på tv2 Charlie d. 23/6/17

Hej igen musik elskere. 🙂

Som lovet her et lille indlæg om det nye musik program der bliver sendt til efteråret “Rockshow”, som dog tog forskud og viste i anledningen af Sankt Hans direkte fra Karrebæksminde i fredags.

Værten på programmet Anders Blichfeldt kendt fra bl.a Bandet Big fat snake startede showet med titelsangen “Rockshow”. Husorkesteret bestod bl.a af Jens Runge på guitar, Jan Lysdahl på trommer, Anne Holse og Gry Trampedach på kor, Lars DK Nielsen på keyboard og så må også lige nævnes Tira Skamby på percussion som jeg ikke har hørt om før, men som var tændt fra start på sit instrument.

Anders Blichfeldt bød velkommen og fortalte hvad vi kunne forvente os af aften, hvorefter han gik videre med Big fat snake nummeret “fight for your love” et godt nummer at ligge ud med.

Herefter præsenteret Anders de første solister på scenen Maria Bramsen og Anne Dorthe Michelesen fra det tidligere band Tøsedrengene, og netop Tøsedrengene var det band de sang sange fra og de startede med det fede sommer nummer “Ud under åben himmel” der desværre havde en Anne Dorthe hvis stemme ikke er hvad den har været, men publikum var godt med og Maria Bramsen var som altid god til at få publikum med. Efter et interview Anders stod for med dem fortsatte de med nummeret “Indianer” som Maria Bramsen sang og selvom Marias stemme var noget bedre end Anne Dorthes så gik der noget galt med hendes mikrofon så der var ingen lyd i starten af nummeret, hun lånte dog Anne Dorthes mikrofon og kunne fortsætte “Indianer” festen.

Anders fortsatte med Roy Orbison nummeret “A love so beautiful” som Anders sang på smukkeste vis med hans store stemme han har. Herefter blev Lars Lilholt præsenteret han havde ladet resten af Lilholt band blive hjemme, men Lars lød stadig som han skal lyde. Han startede med nummeret “Cafe måneskin” med godt kor fra Anne Holse og Gry, og specielt med Annes udtryk at man kunne se at hun nyder at stå på en scene, selvom hun ikke var i forgrunden. Anders kom igen og interviewet Lars, hvorefter Lars fortsatte med Danmarks kærlighedssang nummer 1 “Kald det kærlighed” hvor publikum i den grad var med og hvor vi første gang måtte undvære Gert Vincent der normalt spiller guitar i Lilholt bands guitarsolo, men Jens Runge gjorde det nu også næsten ligeså godt. Lars gav som den eneste 3 numre og det sidste nummer blev det fantastiske magiske nummer “Den hvide dværg” hvor vi også fik Jan Lysdahl på banen som trommeslager, altid et fedt nummer at slutte af med.

Anders kom igen og fortsatte festen med Elvis nummeret “burning love” god energi og Anders og bandet var helt i top. Herefter præsenteret Anders Back to back der består af Morten Remar og Niis Bøgvad, de havde dog også en ekstra musiker med på mundharpe. De startede med deres gode popnummer “En som dig” og de var i den grad gode til at få publikum med og holde en fest, Morten viste igen at han stadig kan synge og hvilken energi bombe han er. Anders interviewet dem og derefter fik vi deres hit “Jonathan”, en meget positivt optræden med de to musiker jeg godt ville høre live.

Herefter præsenteret Anders komikeren Carsten Bang der skulle holde båltalen, man begynder at høre snakken blandt publikum og Carstens tale kunne man da også godt havde undværet synes jeg. Bagefter præsenteret Anders Ditlev Ulriksen kendt fra bl.a bandet innocent blood og han skulle synge “Midsommersangen” i Shu-bi-dua versionen, på tros af at det ikke var Michael Bundensen og at Ditlev glemte lidt af teksten så klaret han det rigtig godt og gjorde det på hans måde med hans fede stemme og publikum var godt med.

Anders præsenteret nu den sidste gæst som var Lis Sørensen og hun startede med hendes nye sang “uerstattelig” Lis Sørensen har aldrig været min favorit og jeg synes især med årene at stemmen er blevet mindre god med alderen og her var ingen undtagelse. Anders interviewet og Lis sang herefter det gamle hit “Mine øjne de skal se” hvor man i den grad kunne høre stemmen ikke er hvad den har været, man kan måske også undre sig over at Lis ikke spillede 3 numre ?, et nummer som “tæt på ækvator” ville jeg hellere havde hørt, omvendt var stemmen også godt brugt til sidst. Respekt dog for at hun valgte at gå helt ud til scenekanten selvom det nu var begyndt at regne, jeg synes altid det er fedt med musikere der er ligeglad med at blive våd.

Anders var også ligeglad med regnen da han kom på scenen og sang Elvis nummeret “Always on my mind” igen på smukkeste vis. Herefter lavet Anders og resten af bandet en hyldest til Gasolin og Anders sang et super fedt medley med numrene “Det bedste til mig og mine venner”, “Inga Katinka og smukke Charlie på sin Harley” og “Rebalderstræde”. Anne og Gry kom nu op til bandet og især Anne Holse fik danset og rocket igennem, og igen var Tira også i hoppende tempo. Fed afslutning på “Rockshow” Anders sluttede herefter af med titelnummeret igen “Rockshow”.

Alt i alt lover “Rockshow” rigtig godt og jeg glæder mig til at se mere til det, til efteråret. TV2 Charlie har jo rigtig mange gode musikprogrammer og det er altid rart med et musikprogram med live musik og professionelle musikere, også rart med et program der fokusere lidt mere på de der 80er rock/pop bands så det ikke kun for eksempel er dansktop musik ligesom på “Fællesang på Charlie”. Jeg synes også at Anders Blichfeldt gjorde det rigtig godt som vært og med gode sangvalg, samt at han ikke blev for meget eller overtog opmærksomheden, en dejlig oplevelse.

Det var alt for denne gang. 🙂 tak til jer der fortsat læser med, 🙂 hvis nogen af jer så programmet er i da velkommen til at smide en kommentar med jeres mening, det kunne være spændene at høre hvad i synes om programmet. 🙂

6

• Ellen

Super skønt program😊😊 Anders er en kanon god vært og endnu bedre sanger… Vil gerne se mere Rockshow -så 👍👍herfra