Anmeldelse af Hanne Boel og Poul Krebs koncert i Musikhuset i Århus

Blogindlæg om Rockshow på TV2 Charlie d. 14/10/2018

Hej musik elskere 🙂 som lovet her et lille blogindlæg om Rockshow der kom på TV2 Charlie igår og var optaget i Nyborg.

Anders Blichfeldt startet som altid med “Rockshow” og fortalte aftens program. Første gæst var sangerinde og sangskriver Anne Dorte Michelsen der lagde ud med hendes “Før eller siden” fra 1989, Annes stemme var meget svag og jeg syntes ikke hun synger ligeså godt som hun har gjort. Hun fortsatte med en forholdvis ukendt ny sang “Hej far” fra 2015 en meget sød og rørende sang som Anne skrev til sin far der døde i 1999 men Annes stemme kunne ikke holde til de lidt høje toner der var i netop det nummer, Anders kom herefter på scenen og interviewet hende og så gav hun til slut “magneter” fra 1983 som mange af publikum til gengæld kendte men syntes langt fra det var den bedste optræden af Anne Dorte.

Anders kom igen på scenen og sang Billy Joel hittet “Uptown girl” fra 1983 som mange sikkert også kender med Westlife fra 2000. Anders sang sangen på sin egen måde, personligt vil jeg fortrække at høre den med Westlife men igen respekt til Anders for at fortolke på sin måde. Anders præsenteret nu næste gæst der var Nikolaj Christensen fra Nikolaj og Piloterne, Nikolaj lagde ud med “Ridder af Kærligheden” fra 1989 og Nikolaj var fra start tændt og fik publikum rigtig godt med og hans styrke er netop at han er mega god live og så er “Ridder af kærligheden” et mega fedt nummer. Nikolaj havde lagdet guitaren ligge hjemme så han rigtig kunne bevæge sig rundt på scenen og havde kontakt med både band og publikum og man havde som publikum foran tvet bare lyst til at rocke med. Nikolaj fortsatte med det super fede nummer “Hjem kære hjem” fra 2001 som Nikolaj da også forsøgte at få folk til at synge med på men der kunne man godt høre og se at det kun var de få mest hardcore Nikolaj og piloterne fans der kunne teksten, lidt ærgerligt for det er et super fedt nummer og Nikolaj har nogle numre der godt kunne fortjene noget mere opmærksomhed. Til gengæld virket det til at alle i Nyborg kendte det sidste nummer, men det er også Nikolajs største hit og min ynglings “Kommer nok hjem” (“Sidder på en raket”) fra 1991 og derpå var der rockfest og fællessang til slut.

Anders kom igen på scenen og sang Coldplay nummeret “Viva la vida” fra 2008 som ikke er et nummer jeg kan lide og må indrømme at jeg aldrig har været ret meget til Coldplay, vil til hver en tid fortrække Anders version men syntes ikke den blev meget bedre, men igen Anders er rigtig god til at fortolke andres sange og synge sangene på hans måde uden at lyde som originalen. Anders gav herefter et Bob Dylan medley med sangene “Knocking on heavens door” fra 1973, “dont twick twice” fra 1963 og “Like a Rolling stone” fra 1965, hvor specielt det første og sidste nummer var rigtig fedt og Anders viste endnu engang hvilken fantastisk og dygtig sanger han er. Anders sluttet herefter af med “Rockshow” og takket af.

Det var lidt fra Rockshow, det skulle være sidste udsendelse for i år men mon ikke det vender tilbage igen til næste sommer 🙂 er ihvertfald sådan nogle musikprogrammer jeg syntes der er for lidt af i tv 🙂