Anmeldelse af RSO Rise EP og Poul Krebs Maleren og delfinerne på bugten cd

Blogindlæg om Rockshow på tv2 Charlie d. 30/9

Hej igen musik elskere 🙂 i går var der Rockshow på tv2 Charlie, nogle af jer så det måske og ellers kan i jo bare læse her hvad i evt. gik glip af. 🙂

Det hele startede som altid med at vært og sanger Anders Blichfeldt sang “Rockshow” med det igen super fede band der igen havde Anne Holse med som den ene korsangerinde, optagelsen var fra Nyborg og efter en præsentation om hvem gæsterne i programmet var fortsatte Anders med det fede rocknummer “Gimme Some Lovin” fra 1966 som Anders sang helt på hans måde og i hans version kunne det godt havde lydt som et Big fat snake nummer, Jens Runge spillede en fed guitarsolo mens resten af bandet rocket igennem og Anne og Gry sang kor for fuld udblæsning.

Så kom de første gæster på scenen, det var Halberg and friends der består af den erfarende og dygtige guitarrist og sangskriver Poul Halberg der med sig på scenen havde korsanger og sangerinde Heidi Degn. De startede med et velkendt Halberg nummer nemlig Halberg/Larsen hittet “Magi i luften” fra 1983, fra start af viste Poul Halberg at han stadig er en mester på guitar og selvom publikum var godt med så syntes jeg ikke Heidi Degns stemme rigtig kunne synge det store gamle hit igennem. De fortsatte efterfulgt med det gamle hit med Ray dee ohh “Efterår” fra 1990 hvor man igen savnet noget kræft i stemmen fra Heidi Degn, herefter kom Anders ind og interviewet dem og så spillede de endnu et Ray dee ohh hit “Jeg vil lade lyset brænde fra 1990, som var blevet sat op til en turbo version hvor bandet for alvor viste hvor dygtige de er og Heidis stemme blev løftet lidt i denne fede optempo version af en i forvejen mega fed sang, det hele endte ud i guitarsolo fra Poul Halberg og Jens Runge og med Anne og Gry der kom med Heidi helt ud til scenekanten, det var en fed oplevelse og fed måde at slutte af på.

Anders kom igen på scenen og sang det gamle Elvis nummer “Always on my mind” fra 1973 som Anders sang på smukkeste vis og på helt sin egen måde, jeg er sikker på Elvis ville havde været stolt af denne version. Næste gæster var rugsted & Kreutzfeldt der består af sanger, sangskriver og producer Stig Kreutzfeldt og bassist, guitarrist og sangskriver Jens rugsted. De startede med nummeret “Spring op tag med” fra 1980 der ikke høre til blandt mine favoritnumre med dem, desværre lød Stig også til at han var løbet ind i en forkølelse, men han kom igennem og de fortsatte med deres største hit “Jeg ved det godt” fra 1978 som publikum heldigvis også kunne hjælpe med. Stig viste dog at han stadig kan synge og på tros af lidt for hæs stemme i denne udsendelse så leveret han sammen med Jens en smuk udgave af “Jeg ved det godt” og hvor Anne og Gry igen var godt med på kor. Desværre var det herefter slut og man følte det var lidt et for kort visit, og jeg kunne godt havde brugt en ekstra sang fra de herre.

Anders fortsatte herefter og spillede et medley med “Gimme all your lovin” af ZZ Top fra 1983, “The power of love” af frankie goes to hollywood fra 1984 og “Dont bring me down” af Electric Light Orchestra fra 1979. Fed sammensætning af numrene hvor Anders og bandet rocket igennem, og herefter var det slut og Anders sluttede med “Rockshow”.

det var alt fra min hånd i dag, iaften kommer der Toppen af poppen hvor Dorthe Gerlachs sange er i centrum, som altid vil i kunne læse om det i morgen her på bloggen. 🙂