Anmeldelse af Mathilde Falch duo koncert Auning Kultur Perronen

Anmeldelse af Mike Tramp Vindanmark Århus

Hej musik elskere 🙂 I går var jeg inde og høre Mike Tramp på Vindanmark i Århus, dette var 7. gang jeg hørte Mike og første gang i 4 år så havde set frem til det.

Mike gik på med sit band kl. 20 der bestod af Mikkel Grue på guitar, Kenni Andy på trommer, Claus Langeskov på bas og Sebastian Groset på keyboard. Med sig denne aften havde Mike sange fra hans 2 danske albums “For første gang” fra 2022 og den helt nye “Mand af en tid”.

Inden koncerten gik i gang var der en speaker stemme der fortalte historien om en mand der gik sine egne veje og var mand af en tid og derefter gik de på og startet med “Jeg holder fast” fra 2022 der lagde godt ud og Mike og bandet lød mega godt i stemmen og lyden, Mike og band fortsatte med den nye “Sammen alene” om netop at stå på scenen og leve af at tag rundt og spille og savne familien derhjemme. Sangen gik rigtig godt igennem og passet som en perfekt starter.

Mike bød nu velkommen og fortsatte med titel nummeret fra 2022 “For første gang” og det var skønt endelig at høre de danske sange live og at høre Mikes fede stemme igen. Mike fortalte meget mellem numrene og koncerten bød skiftevis på numre fra 2022 og fra 2024, vi fik den meget pop venlige “Hvis du vil” fra i år der dog blev løftet en smule til koncerten men ellers ikke er en sang der siger mig noget, så var sangen til Mikes afdøde storebror Kim der døde i 2018 “Flamme og benzin” fra 2022 et bedre lyt og meget rørende og man mærket hvordan Mike sang denne sang og fik hyldet og mindet sin storebror.

og hyldester var der også meget af til aftens koncert hvor Mike hyldet den tid der var engang og de skæve personligheder og dengang der var lidt højere til løftet, dette fik vi bl.a hørt i det fede titel nummer fra i år “Mand af en tid” hvor der bliver langet ud efter de såkaldte “Stjerner” på tv og i radioen.

Vi fik også en lille hyldest til Peter og June Belli som Mike sagde de alle i bandet havde haft et kendskab til, Mike har selv haft mange koncertstunder sammen med Peter og altid som han sagde med June ved sin side og guitaristen Mikkel spiller til dagligt i bandet Den syvende søn sammen med Michel Belli så han har også været tæt på familien Belli. Efter denne smukke og rørende hyldest fortælling fik vi den smukke “Altid farvel” fra i år og efter den var der pause.

Efter 20-25 min tid kom Mike og bandet på scenen igen hvor de lagde hårdt fra land med den nye fede rocken roll sang “Storm og stille” der viste at Mike stadig er en ægte Vesterbro rocken roller og med mikrofonstativ, cowboyhat, blå jeans og en lidt for lille rock skjorte fyret han den af på scenen og havde kontakt med publikum og nået helt ud over scenekanten og fik virkelig brugt sin fede stemme, en anden der også viste sit værd var Mikkel på guitar der leveret en fed guitarsolo.

Så var 2. sæt i gang og Mike fortalte endnu mere i 2. sæt igen med fokus på det der var engang og vi fik derfor gode minder i den nye “Ham vi vil være” der blev sunget og spillet sikkert hjem. Vi valgte herefter at køre hjem da vi havde en chauffør der skulle tidlig op dagen efter og vi ku se at det ville slutte senere end hvad vi havde regnet med, så til tonerne af den smukke sang til Mikes afdøde mor “Nat på Libelle” drog vi ud i mørket efter en fed aften i rocken og de gode fortællingers aften.

Af de sange vi ikke fik med har vi garanteret fået sangen om “Hjem”, hyldestsangen til Vesterbro “Min by”, Mike tramp rock sangen “Vejkort” og den smukke fantastiske “Drømme” alle fra 2022 så vi fik 7 sange fra hver album 🙂

5 Stjerner ud af 6 🙂 Der er kun 1 Mike Tramp og han er en super fed sanger og sangskriver der har oplevet det meste og haft en lang karriere fra starten i Mabel, til succes i udlandet i 80erne i White Lion, til 90er rock bandet Freak of nature” og siden slut 90erne altså en lang solo karriere med fede rock numre og gode personlige tekster om livet på godt og ondt, det var skønt endelig at høre hans danske sange live og høre hvordan de også kom til live på live scenen 🙂 Mike er en fantastisk fortæller og en fed sanger og sangskriver og live kunstner der går helt sin egen veje og en af de sidste ener tilbage 🙂 Han er mand af en tid, han er Mike Tramp 🙂

Det var lidt om en fed koncert aften med Mike Tramp på intime Vindanmark i Århus hvor servicen var i top blandt personale og ikke mindst var musikken i top med Mr. Mike Tramp og band 🙂 I næste uge holder bloggen påskeferie men er tilbage ugen efter 🙂