Anmeldelse af Isse koncert Viften Bjerringbro

Anmeldelse af Jennifer Lopez This is me… now album

Hej musik elskere 🙂 For nogle uger siden udgav Jennifer Lopez sit 12. album som sangerinde og det første nye album i 2 år, samtidig er det, det første album i 22 år hvor hun selv har skrevet alle sangene på albummet og albummet kommer da også 22 år efter hendes “This is me… then” album hvor de fleste af sangene handlet om manden Ben Affleck. Siden dengang er der sket en masse for parret der gik fra hinanden og de har nu genfundet kærligheden til hinanden og det er det bl.a det nye album “This is me… now” handler om så velkommen til Jennifer Lopez a.k.a 2024.

Sang 1 er titel nummeret og 2. single for albummet “This is me… now” der er en stille smuk personlig ballade og man mærker fra start en mere moden udgave af Jenni from the block miss Jennifer Lopez og man mærker hende på dette nummer der er en fantastisk album åbner og et af albummets bedste numre, undervejs køre Jennifer Lopez den ind med et Spoken words/rap stykke hun selv står for og så synger hun smukt og inderligt.

Sang 2 hedder “To be yours” der er et mere optempo pop nummer der også viser at Jennifer Lopez er søgt mere tilbage til J.Lo dagene i slut 90erne/start 00erne der gav hende succes som sangerinde. “To be yours” er et godt pop nummer der bliver bedre ved flere lytninger og man mærker igen en mere modenhed ved miss Lopez.

Sang 3 hedder “Mad in love” der fortsætter lyden af noget slut 90er/start 00erne med et igen optempo pop nummer hvor Jennifer igen synger med en inderlighed og ægthed og man tror virkelig på det hun synger. Igen giver hun den lidt som rapper på et stykke hvor hun kunne havde inviteret en rapper men i stedet gør den snart 55 årige superstjerne det selv og det gør hun overlegent fedt.

Sang 4 var 1. single og hedder “Cant get enough” og er et af albummets mest optempo numre, et dejligt pop nummer der kun bliver bedre og bedre og man får sangen nemt på hjernen. Jennifer udgav også et remix af sangen med den kvindelig rapper Latto der var endnu federe end originalen og man mangler den version på albummet og sangen bliver kun forstærket af rap stykket og bliver lidt længere da man ellers føler det er et meget kort nummer, men godt pop nummer der nok skal blive et live hit til Jennifers kommende koncerter.

Sang 5 hedder “Not.Going.Anywhere” der fortsætter det lidt optempo pop lydbillede på et igen rigtig godt pop nummer der igen leder tankerne hen på det gamle med Jennifer og igen leger Jennifer lidt rapper igen og gør det igen overlegent og denne sang ligger sig i den gode ende af albummet.

Sang 6 er 3. og nyeste single “Rebound” hvor rapperen Anuel AA medvirker ganske kort, sangen er lavet i en remix også hvor han medvirker en smule mere. Sangen er en lidt ned i gear pop sang der ikke er albummets stærkeste nummer men den er god og bliver bedre jo flere gange man høre den men den høre ikke til albummets bedste nummer.

Sang 7 hedder “Dear Ben pt. 2” og er som titlen hentyder til en ny sang til Ben Affleck hvor den første “Dear Ben” var at finde på “This is me… then” fra 2002. “Dear Ben pt. 2” starter med smuk klaver intro og Jennifer synger smukt og inderligt men derefter går sangen lidt ned og syntes ikke den når samme højde som “Dear Ben” fra 2002 der havde et bedre omkvæd og en smukkere melodi. Sangen bliver klart bedre jo flere gange man høre den men er ikke albummets absolut bedste nummer og når ikke den første som kunne mere og er bedre at lytte til.

Sang 8 hedder “Hummingbird” og nu begynder albummet at gå ned af bakke på et ligegyldigt optempo pop nummer der er træls at høre i længden og er albummets dårligste nummer.

Sang 9 hedder “Hearts and flowers” og fortsætter det optempo pop lydbillede på en sang der igen er lidt ligegyldig for mig, sangen er blevet spillet live og fungere lidt bedre der men det er ikke et nummer jeg som lytter vender tilbage til, lyder lidt som et Jennifer Lopez nummer man har hørt før i den mindre gode afdeling.

Sang 10 hedder “Broken like me” og nu sker der noget, vi går ned i tempo på en smuk ballade og dette er Jennifer Lopez som vi aldrig har hørt hende før, hun synger sin sjæl og sit hjerte ud og man mærker det og dette er et af albummets bedste numre og en sang der vokser. Den her sang viser at Jennifer er en god og dygtig sangerinde også udover sit skuespil talent m.m, smukt, inderligt og rørende.

Sang 11 hedder “This time around” og er et optempo pop nummer der igen er i den ligegyldige afdeling nu føler man det går lidt i ring og at man har hørt det her før bare bedre.

Sang 12 hedder “Midnight trip to Vegas” og overrasker ved at være en ballade og ikke et optempo nummer som jeg gættet på ud fra titlen. Sangen er en smuk ballade der igen er et af albummets bedste numre og igen Synger Jennifer helt fantastisk og inderligt og man mærker kærligheden i sangen der bliver løftet lidt i 2. vers til en smuk pop/ballade.

Sang 13 er også det sidste nummer og hedder “Greatest love story never told” og Jennifer slutter albummet med en smuk kærligheds ballade der er albummets bedste nummer, en smuk ballade hvor Jennifer synger sin sidste inderlighed ud og hun bruger sin stemme på dette nummer og igen mærker man hende og omkvædet hænger ved, en fantastisk afslutning på et skønt album fra Jennifer Lopez der dog er alt for hurtig færdig.

4 Stjerner ud af 6 🙂 Jennifer har lavet endnu et af hendes bedste albums der ligger sig op af både hendes bedste album fra 2002 “This is me…then” og hendes sidste fremragende soundtrack album “Marry me” fra 2022. “This is me… now” når ikke helt op på siden af “This is me… then” der havde flere bedre sange men “This is me… now” er klart et lyt eller 2 eller flere værd og viser en Jennifer Lopez der har fundet kærligheden, fundet sig selv og fundet tilbage til den musik stil hun startet med 🙂 albummet kan købes på cd, LP og downloades og streames    Det var lidt om Jennifer Lopez nye album 🙂 til albummet høre også både en film og en kommende dokumentar 🙂 og man kan roligt sige at miss Lopez er tilbage og blandt de allerstørste kvindelige kunstnere fra 90erne og 00erne 🙂