Anmeldelse af Hans Brun koncert i Sognehuset, Auning

anmeldelse af The Beatophonics koncert Turbinen i Randers

Hej musik elskere 🙂 igår var jeg til koncert med The Beatophonics, opvarmningen var bandet The Alligators der spillet gamle 50er/60er numre og hvor bl.a saxofonisten Niels Mathiesen som man bl.a kender fra Gnags var med, super fed opvarmning der passet til det musik vi skulle høre efter og det var rart at høre noget god opvarmning for en gangs skyld.

The Beatophonics gik på scenen 22:15 med Søren Koch i forgrunden på guitar og sang og lidt keyboard, Flemming Koch på trommer, Rasmus Schødder på bas, sang og lidt keyboard og som ekstra til koncerten havde de musikeren Magnus med til at spille guitar, bas eller keyboard når der manglet en til det.

De lagde roligt ud med “No such thing” fra deres nye album “Lets do this” et album der kom rigtig mange sange fra i løbet af aften men vi fik også “As Long As You Are Mine” fra 2015. Søren og Rasmus skiftede til at dele vokal og Rasmus havde fået mange af balladerne til aften og det var de mindre gode sange fra den nye og Rasmus stemme brænder bare ikke ligeså godt igennem, det hjalp dog på numrene at blive spillet live hvor Søren gav nogle smukke guitarsoloer, og Søren ja hans vokal brændte i den grad igennem og man kunne høre at hans inspiration og kærlighed kom fra The Beatels, hans guitarspil fik også lov til at dominere meget af aften og han er en af Danmarks bedste guitarister, men han viste også hvilket talent han har på keyboard som da vi fik den fede 60er inspireret sang “Hit Me Where My Heart Is” fra nyeste album hvor Søren og Rasmus delte vokalen og der blev sunget igennem og spillet for fuld hammer.

Vi fik endnu en af de bedste numre fra den nye nemlig “Wicked World Wendy” inden vi fik “Another Chance with You” fra 2015 og igen tilbage til nyeste med sangen “What Became Of You”. Vi fik også deres udgave af “Poison Ivy” fra 1959 som de selv indspillet i 2015 og er blevet et lille hit for dem og til aftens koncert lavet så den passet ind i den mere 70er agtige stil de har fundet på det nye album og man savnet lidt deres orginale 60er udgave med mere tempo men det var dejligt at høre den fortsat er med og publikum sang da også med. Vi fik noget rigtig rocken roll i det fede nye nummer “Keeps Coming Back To Me” hvor Søren igen viste sine evner på guitar og Flemming viste hvor god en trommeslager han er også.

Vi fik den smukke ballade fra 2015 “Some Girls Do You Wrong” sunget smukt af Søren og det fortsatte i den nye “Walkin back to loneliness” med skønsang og fantastisk guitarspil, herefter fulgte endnu en af de fedeste numre fra deres nye album nemlig den fede og energiske og glade sang “You Opened Up My Eyes” som løftet koncerten til nye højder og blev der i sangen “I thank you” fra 2015. De sluttet med mere tempo i højsæde med 1. singlen fra deres nye album “I Can Do With Anybody Else” og herefter takket de publikum og spillestedet Turbinen.

Men publikum var slet ikke færdig efter denne fede afslutning og bandet måtte ind igen og spillet et covernummer jeg ikke kendte og som jeg tænker må ha været fra 60erne, sangen hed “No matter what” og var meget fed og herefter sluttet de af med mere fest med “Could you would you” fra 2015 der også var lavet total om men den var til gengæld gjort endnu federe end den normalt er og det hele sluttet med kæmpe sammenspil mellem guitar og trommer hvor bandet fyret den af og sluttet med maner på ægte rocken roll måde og så var det slut og med tonerne fra højtalerne med det instrumentale nummer fra deres nye album “Waltz For Bini” blev vi sendt godt hjem fra en fantastisk aften.

5 stjerner ud af 6 🙂 The Beatophonics er super fede live og de har en rigtig fed lyd og så har de en fantastisk frontmand i form af Søren Koch, de lidt mindre gode ting ved koncerten var at man manglet en del numre fra deres debut album og så blev der spillet lige lovlig mange ballader lige efter hinanden, det kunne godt havde været fordelt bedre da der var en periode man fik 4-5 stille sange lige efter hinanden, men fed aften og jeg håber ikke der skal gå 6 år igen inden jeg høre dem live igen.

Det var lidt om koncerten med The Beatophonics som i kan finde videoer med resten af ugen 🙂 på onsdag skal jeg til koncert med Poul Krebs og det vil i kunne læse meget mere om efterfølgende her på bloggen 🙂