anmeldelse af Søs Fenger Julekoncert Musikhuset Århus

Anmeldelse af Tim Schou EP: Face to face Akustisk EP

Hej musik elskere 🙂 godt nytår til alle jeg håber i kom godt ind i det nye år med alle fingre i behold 🙂 Bloggen starter ud igen og år 2019 første blogindlæg bliver en anmeldelse af sanger og sangskriver Tim Schou debut ep der udkommer idag. Tim Schou er langt fra ny på musik scenen og han kom frem i 2011 da han sammen med resten af A friend in London vandt Det danske melodi grand prix med sangen “New Tomorrow” der fik en meget flot 5. plads til Det internationale melodi grand prix. A friend in london udgav sidenhen deres debut album “Unite” i 2013 og gik derefter desværre i opløsning i 2014 og Tim Schou har sidenhen været solo artist og har fået en del succes i udlandet, og så har han i en del år nu levet som vagabond/hjemløs da han tog et valg om at sige sin lejlighed op og drage ud i verden og ikke vide hvad der skulle ske og hvor han skulle ende, en livsstil han fortsat har og han har både oplevet at ikke havde et sted at bo og sove til at få gæstfrihed hos andre i en dag og nogle gange en uge, en imponerende livsstil. Han har siden 2014 udgivet en del singler og spillet solo rundt i verden og nu har han så lavet sin debut EP optaget live foran en til en publikum, Tim inviteret en lille flok publikum med i studiet og så fik de lov til en og en at sidde overfor Tim og høre hans sange.

Første sang hedder “The tide” og er et skønt afslappende akustisk nummer der handler om at trække vejret og lade livet gå sin gang, Tim synger skønt og han er virkelig en sangskriver der har noget på hjertet med sange om livet og ikke blot om hjerte/smerte eller at skulle score på et dansegulv.

2. sang hedder “It’s About a Girl” og er lidt mere op i tempo blot det stadig kun er Tim og hans akustiske guitar, det er en sang der handler om at føle sig misforstået og måske har Tims valg om at leve et liv som vagabond/hjemløs ført nogle misforståelser med fra nogle mennesker i tidens løb.

3. sang er min ynglings på epen og hedder “Holly”, Tim skrev sangen på en bakketop i Hollywood og det var et af de tidspunkter han havde haft mest hjemve og så handler sangen om hvor meget Hollywood kan “Fucke” med ens hjerne ligesom en pige måske kunne havde gjort det samme ved Tim. Det er et dejligt optempo nummer hvor Tim synger super skønt og melodien er dejlig og den er nem at huske og er også svær ikke at synge med på og bevæge sig til.

4. sang hedder “Try” en sang der handler om bare at slappe af og være sig selv, og sangen er også dejlig afslappende og helt sig selv og følger stilen på resten af udgivelsen og så er det et nummer der også bliver bedre og bedre og er da også et af de bedste numre på epen.

5. sang hedder “Instinct” en sang der handler om at være en lille dreng og bare havde lyst til at komme ud og vise hele verden hvem han er, noget som Tim i den grad har gjort og han kunne havde valgt at køre videre på karrieren og succesen med melodi grand prix, tv shows, musicals og hurtig tjente penge men han valgte at smide det hele overbord og vende tilbage til det, det hele handler om nemlig musikken. “Instinct” er også et nummer der bliver bedre og verset hvor han bare snakker er virkelig godt og det bedste stykke i hele sangen.

6. sang er også den sidste og hedder “Novocaine” og kom som single i 2017, et virkelig smukt nummer som også er et af mine ynglings numre med Tim Schou, er skønt at den også har fundet vej til epen som en lille bonus sang og det er en dejlig afslutning på en super fed ep.

6 stjerner ud af 6 🙂 Tim Schou er en super fed sanger og sangskriver og han har været længe undervejs med sin debut som solo artist men de 4-5 år på landevejen som artist og hjemløs vagabond har også givet ham meget mere erfaring og stof til at skrive nye gode sange og han er virkelig en man skal holde øje med og give et lyt 🙂 den kan streames og downloades på diverse streamingtjenester bl.a itunes hvor jeg har købt den og spotify, samt man kan finde sangene med videoer på youtube samt andre skønne sange med Tim Schou.