anmeldelse af Stig Rossen Julekoncert i Randers

anmeldelse af The sound of Christmas julekoncert Musikhuset i Århus 2018

Hej musik elskere 🙂 igår var jeg til julekoncert med The sound of Christmas, der bestod af 3 musikere og de 4 sangere Albin der også fungeret i bandet og som tidligere iår fik en 3. plads ved det danske melodi grand prix, Anette Heick som man kender fra alt muligt og som man senest også så som vært i det danske melodi grand prix, Mikkel Schrøder der er søn af Peter Schrøder og som jeg kan huske fra børne1eren og som senere har været med i humor kvarteten den nøgne sandhed, og sidst men ikke mindst var Danmarks musical dronning Maria Lucia med, med et udvalg af mange musical efterhånden og en Kvinde der har lavet rigtig meget og opnået kæmpe succes siden hun vandt Popstars Showtime i 2003.

Julekoncerten startet med et par julesange bl.a “Vinterhvidt Vidunderland”, “Den Himmelblå” af Shu-Bi-Dua og “Dejlig er den himmelblå”. Julekoncerten indeholdt også meget humor og specielt Mikkel stod for mange af de humoristiske indslag imens at hver gang de andre var på og det ikke lige var Marias tur så kunne man bare se hvordan hun bare nød det og hygget sig hvilket virkelig smittet af.

Vi var også en tur ude og køre da Mikkel sang Chris Reas julesang “Driving Home For Christmas” fra 1988 og Maria sang den smukke “I be home for Christmas” fra 1943 som Maria sang på smukkeste vis med sin fantastiske stemme. Et af de mere underholdene indslag var da Mikkel bad Anette om at læse op fra den store juleguide og imens lavet Mikkel på sjoveste måde tegnesprog til så dem aller bagerst i salen der sikkert ikke kunne høre noget også fik det hele med 🙂

Vi fik også “White Christmas fra 1942 sunget af Maria og Albin mens Mikkel og Anette leveret et mmmbop kor, en meget anderledes version end originalen og de mange fortolkninger gennem tiden men stadig gjort med respekt til originalen og Maria og Albin sang super godt og klæder hinandens stemmer super godt, og så viste Maria at det i sin tid ikke var hendes danse evner der gjorde at hun røg tidligt ud af Vild med dans for danse det kunne hun 🙂 Inden pausen fik vi en dansk udgave af “Merry Christmas everyone”  sunget af Mikkel og efter dette fest julenummer var der så pause.

2. afdeling startet med Albin der på smukkeste vis sang den svenske udgave af “Nu tændes 1000 julelys” og Albin der er svensker sang sangen på smukkeste vis og han har en rigtig fed stemme. Nu fik de på scenen gæster, nemlig af et kæmpe børnekor fra Ålborg der bl.a sang med på John Lennon og Yoko Ono julehittet “Happy Xmas (War Is Over)” fra 1980 og “Kender i den om Rudolf”, et rigtig godt indslag i julekoncerten og børne koret var super gode og igen kunne man tydeligt se hvordan Maria hygget sig med alle de unger. Maria fik vi endnu engang på banen da hun sang “Lad det ske” fra “Frost” det er jo efterhånden hendes sang da hun jo også er den danske udgave af Elsa og hun sang sangen fantastisk endnu engang og tog den helt ud og var en stjerne. Vi fik lidt mere fra Frost da Anette sang den søde sang “Skal vi ikke lave en snemand” dog syntes jeg Anette i dette nummer blev lidt for meget men var dejligt at høre sange fra “Frost”. Maria viste igen hvilken fantastisk sangerinde hun er da hun sang “have yourself a merry little Christmas” fra 1944 på smukkeste vis og gåsehuden rørte sig ved mig og hun har bare en fantastisk stemme og indlevelse.

Mikkel forslog nu at de leget en sjov leg nemlig at tag en kunstner og så synge en julesang som den kunstner ville synge den. Det kom der nogle sjove udgaver ud af og det var super sjovt tænkt, Anette startet med at overraske positiv da hun sang en julesalme som Lis Sørensen, det var virkelig spot on og hun lød virkelig som Lis Sørensen rigtig godt lavet, Mikkel gav også de sjoveste udgaver af Poul Dissing og Peter A.G der igen sang julesalmer og man var som publikum færdig af grin, Anette sang også “Søren Banjomus” som Anisette men hendes måde at være Lis Sørensen på var nu bedst, og til slut fik vi “Det kimer nu til julefest” som Maria sang som Medina hvilket hun også gjorde super godt og her viste Maria at hun også kan være sjov og at hun er dybt charmerende og da sangen var færdig fortsatte Maria med at lege Medina hvilket var virkelig underholdene 🙂 det var noget af det bedste indslag i julekoncerten desværre fyldte det for lidt og jeg syntes personligt godt de kunne havde lavet meget mere af denne leg.

Men koncerten nået nu sin vejs ende og de sluttet af med deres egen nyskrevet julesang “Svesken i måsen” en julesang jeg dog godt kunne havde undværet og humoren i sangen fanget mig desværre ikke. Koncerten sluttet men publikum var klar på mere og de kom da også ind igen og fik igen hjælp af børne koret og sluttet af med “Glade jul” hvor børnene også lyste med deres telefoner og publikum lyste nu også med deres telefoner, en smuk afslutning på en hyggelig julekoncert.

5 stjerner ud af 6 🙂 Hyggelig, Stemningsfuld og underholdene aften med The sound of Christmas med dejlige julesange og underholdene indslag, jeg følte dog da koncerten var slut at der manglet noget og jeg kunne godt havde brugt meget mere af nogle af de forskellige ting de havde med og så syntes jeg måske at “Når du ser et stjerneskud” havde været perfekt at havde med også og de havde sunget sammen med børne koret. Men det var en hyggelig julekoncert med Maria der stod for rigtig mange af de gode sang oplevelser og Mikkel der udover var overraskende utrolig underholdene viste at han også var en ganske god sanger bl.a da han sang “Let love be love”, jeg syntes dog også det er mærkeligt at Albin ikke står skrevet som en af sangerne da han var en del af holdet, men samtidlig var han også alt for lidt med for han var virkelig god og jeg syntes godt de kunne havde gjort brug af ham noget mere, men alt i alt en hyggelig julekoncert med stemningsfulde sange og underholdene indslag.

Det var lidt om The sound of Christmas julekoncert 🙂 på torsdag skal jeg til årets sidste koncert nemlig julekoncert med Søs Fenger hvilket også bliver min første koncert med hende, samtidlig bliver det så også årets sidste blogindlæg som i vil kunne læse engang i næste weekend 🙂

music and love 🙂