anmeldelse af Stig Rossen og vennerne akustisk koncert

Anmeldelse af Michael Falch med band og Kor Musikhuset Århus

Sanne Bugtrups billede.Hej musik elskere 🙂 jeg var i går til en noget anderledes koncert oplevelse med Michael Falch i musikhuset i Århus. Michael Falch havde 3 af sine faste musikere med Lars Skjærbæk på guitar, Troels Skjærbæk på bas og Peter Dombernowsky på trommer, udover disse havde den gode Falch fået et stort kor på 300 mennesker med sig på scenen der primat bestod af det kor der hedder Kor 72 men også af andre der har kunne melde sig til og min kæreste var bl.a med i koret og var også den største årsag til at jeg lige var til netop denne koncert.

koret var allerede på plads da vi kom ind i den fine symfoni sal og Michael og bandet gik nu på scenen kl. 16:02 og lagde ud med “Nye tider” fra 1985 og fra start var det en stor og anderledes oplevelse at opleve Michael med et stort kor bag sig og koret i “Nye tider” lød fra start bare helt fantastisk. Koncerten var delt rigtig fint ind med en blanding af de gamle sange fra Michael Falch og de nye vi fik derfor både “Ud af mørket” fra 1986 og “Blues på motorvej” fra 2013, begge sange bakket godt op af det store kor bag ved.

Jeg selv havde meget øjnene på koret og specielt min dejlige kæreste som bare strålet i dagens anledning og man kunne mærke hvor meget det betød for hende at stå der og synge vores fælles helts fantastiske sange. Undervejs var der også blandet følelser i min krop fordi Michaels musik har betydet og fyldt meget i mit liv og man hørte til denne koncert sangene på en helt ny måde, samtidig med at der kom en masse minder op i hovedet på mig. Et af de sange der til denne koncert bare toppet endnu mere var en af mine personlige favoritter “Kalvehave mark” fra 2006 der i forvejen på originalen har et meget smukt kor til sidst, og det kor blev bare forstærket til denne koncert med de 300 mennesker og jeg blev meget rørt og fik gåsehud.

Vi fik dog også 3 sange hvor koret ikke var med på, først synge med sangen “Min stjerne” fra 1989, og så den smukke kærlighedssang “Binder mig aldrig igen” fra 2010 og fra nyeste cd fik vi “Sigter efter månen” fra 2016, og fra samme cd fik vi også den meget mørke og stærke tekst “Clark Kent” som jeg er rigtig glad for har fundet sit liv til live koncerterne generelt.

Det var en fornøjelse også at høre Michael med band igen, til dagligt har han keyboard/klaver med også men det savnet man ikke til denne koncert og mange af stederne hvor keyboardet plejet at dominere der fik Lars Skjærbæks guitar virkelig sat sit spor og gav også sangene nyt liv som i den meget rørende “Lille ulykkelige menneske” fra 2010 som Lars iovrit også skrev musikken til. Fra samme år fik vi også “Trækfugle” som Michael sagde nok var lidt malplaceret her i forårs varmen, men det lød til gengæld igen bare rigtig godt med koret bagved.

Hen mod slutningen af koncerten fik vi hittet “I et land uden høje bjerge” fra 1986 der bestemt heller ikke blev dårligere af at der var kommet et kor med på 300 kvinder og mænd. Til sidst fik vi den smukke kærlighedssang “Den eneste i verden” fra 1992 hvor jeg især også havde meget øjnekontakt med min kæreste da det er vores sang og til denne koncert gav den i den grad mening <3.

Og så var koncerten slut, Michael og bandet forlod scenen imens koret blev stående og selvfølgelig var koncerten ikke slut og Michael og bandet kom igen på scenen og vi fik nok efterhånden Michael Falchs signatur sang “Mød mig i mørket” fra 1982 at gå hjem på hvor koret også sang et dejligt åh uh åh kor i omkvædet, og så var koncerten slut og broder Michael Falch fik blomster som han valgte at give til min kæreste.

6 stjerner ud af 6 🙂 Denne koncert med Michael Falch var en helt speciel koncert på mange måder og når man som mig har været fan i rigtig mange år og set ham live og hørt sangene igen og igen var dette en fantastisk koncert oplevelse som jeg tager med, hvor man hørte sangene på en helt ny måde og hvor det at der var et 300 stort kor bestående af både mænd og kvinder bag ved ham var en fantastisk oplevelse at opleve og så var det et rigtig godt valg af sange, Michael og koret havde 13 sange med hvor koret medvirket på de 10 og det var nogle af de bedste med Michael Falch og fordelt rigtig godt omkring hans lange karriere. Derfor fik vi 6 sange i perioden 1982-1992, 1 sang fra hans comeback til musikscenen i 2006 og 6 sange fra nyeste periode fra 2010-2016 så var dækket rigtig godt ind når koncerten ikke var længere. Fantastisk koncert med broder Falch, hans dygtige band, det store kor og selvfølgelig min stjerne <3 min skønne kæreste Anne Christine der var blandt koret og gjorde det så vanvittig godt.

det var lidt om koncerten med Michael Falch med band og kor 🙂 på fredag går turen til Grenaa hvor jeg skal høre Smokie og det vil i kunne læse meget mere om i næste uge 🙂 indtil da på gensyn 🙂