Anmeldelse af Hanne Boel akustisk trio koncert d. 3/5/2018 Turbinen i Randers

anmeldelse af Poul Krebs koncert Fed fredag i friheden i Århus

dsc03382 Hej musik elskere 🙂 i går var jeg til årets første udendørs koncert på en smuk sommeraften der forgik i friheden i Århus, med fantastiske Poul krebs.

Poul havde næsten sit sædvandlige band med der består af trommeslager Rasmus, Keyboard og orgel Palle Hjorth og Troels Skjærbæk på bas, men guitarrist Rune Kjeldsen er på årets sommer tour skiftet ud med super guitarristen Søren Koch der er kendt fra bl.a den opløste gruppe Boat man love, at havde spillet med Michael Falch og at være forsanger og guitarist i gruppen the beatophonics. En i den grad til stede og levende guitarrist der spiller mega fedt.

Koncerten startet 20:15 og Poul og band startet sommerligt med “Fri som et forår” fra 1990 og derpå var der fra start lagt op til sommerfest med Poul og band og publikum. Poul fortsatte med det der efterhånden er blevet et kæmpe live hit “Kig op” fra 2017 der passer perfekt ind i Pouls sommerlige sange og er med til at holde festen i gang.

Denne sommeraften i friheden var der lagt op til at det var hitsene der skulle spilles, som “Hør suset” fra 1997 i en lidt langsommere udgave og så fik vi “Hvem har stjålet det glimt” fra 1999 som har været spillet rigtig meget i perioden 2002-2009 hvor jeg har været til rigtig mange Poul Krebs koncerter, derfor var det skønt at den har fundet vej til sætlisten igen og endda i original udgave.

Vi fik også “Det blå hotel” fra 1988 hvor Palle igen viste sit kæmpe talent på keyboard og orgel og sin galskab og lyst til at spille musik, og så kom der gæster på scenen for midt i nummeret kom der to musikere på scenen der spillet blæseinstrumenter, den ene var Niels Mathiasen på saxophone der til dagligt spiller i Gnags. dsc03351

Vi fik endnu et nummer fra 1988 den fantastiske “Dansen” og så fik vi endnu et nummer fra 2017 nemlig det ligeså fede nummer “Op og ned” (“Hamsterhjulet”) og så var der dømt endnu mere fællessang for selvfølgelig når vi snakker Poul Krebs er der et nummer der er svært at komme udenom og derfor fik vi “Sådan nogen som os” fra 1995 og herefter gik festen ind i sin sidste ende og vi fik fra 1997 “Bjergene på mols” og fra 1995 “Prinsessen af Ålborg” og “Morrison Dylan og Elvis” og sluttet derfor af med et brag.

Publikum var dog friske på mere og det var Poul og band også i den grad og vi fik et af de andre hits “Johnny” fra 1997 og sluttet herefter af med maner og sommerfest med “Morgendagens tåber” fra 1991 der endte ud i at Poul, Troels og Søren kom helt ud til scenekanten og hoppet og rocket og Søren viste specielt her til sidst hvilken dygtig og fantastisk energisk guitarrist han erdsc03395 og så sluttet en super fed og fantastisk sommerkoncert med Danmarks egen Poul Krebs.

6 stjerner ud af 6 🙂 Sidst jeg hørte Poul i friheden var det sammen med Michael Falch og det var en af de fedeste koncerter for deres begge vedkommende og aftens koncert med Poul Krebs var nærmest bare i forlængelse med sidst jeg var der og det virket til at tiden havde stået stille og sommeren havde været der siden. Poul er en fantastisk sanger og sangskriver og så er han virkelig fed live, hans glæde ved at optræde og hans mange hop han laver på scenen smitter af og man bliver selv så glad og får lyst til at hoppe også 🙂 og så hjælper det også at han har et super fedt og energisk band pt. hvor det står set kun er Rasmus på trommerne jeg ikke lige finder interessant. Palle Hjorth er en energi mand og han er i den grad på og kan spille keyboard og orgel som ingen andre kan, han får til Poul Krebs koncerter rigtig meget plads og mange soloer men han er også bare fantastisk. Troels Skjærbæk på bas er en mand der efterhånden spiller med alle Poul Krebs, Michael Falch, Hush, Michael learns to rock m.m men han er også en super dygtig musiker og passer perfekt at spille med Poul Krebs hvor man ved begge kan se og fornemme at det er kærligheden til musikken der driver dem, og så har Troels de senere år vist at han er den hemmelige kapelmester og han virker til virkelig at havde tjek på tingene, som da Søren Koch der er lidt ny i Poul Krebs sammenhæng nogle gange var i tvivl om noget kunne man se at så kigget han over på Troels og Troels gav så tegn til ham. Søren Koch viste sig til gengæld at passe perfekt i Poul Krebs sammenhæng og han er en af mine ynglings guitarrister der også har vist sit talent som bassist og sanger. Fantastisk aften med broder Poul Krebs og hans dygtige band der iovrit også klædte at få to blæseinstrumenter med på scenen.

her lidt flere billeder 🙂 dsc03379dsc03298dsc03299dsc03385dsc03393

Det var lidt fra en fantastisk sommeraften med Poul Krebs og min eneste gang i år at jeg kommer i Friheden til fed fredag koncert, jeg er glad for at det blev denne koncert jeg skulle til.

mikael <3