Anmeldelse af Hans Brun koncert Apetit Auning d. 26/4/2018

Anmeldelse af Hanne Boel akustisk trio koncert d. 3/5/2018 Turbinen i Randers

dsc03279 Hej musik elskere 🙂 jeg var i torsdags til koncert med Hanne Boel i Turbinen i Randers, det var min 3. koncertoplevelse med Hanne Boel som jeg hørte første gang i 2009 faktisk i Randers.

Hanne gik på kl. 20 og med sig på scenen havde hun de to guitarister Jens Runge og Jacob Funch og sammen med dem lagde hun ud med det lidt ukendte men gode nummer “Nicole” efterfuldt af det meget anonyme nummer “Broken angel” fra 1996, men ved 3. nummer skete der noget da vi fik det fede nummer “Chance Of A Lifetime” som Hanne lavet i samarbejde med Martin Hall i 2000.

Det meste af koncerten var de gode gamle med Hanne og det hele var selvfølgelig pakket godt ind i et akustisk setup som “Starting all over again” fra 1992, men der blev også plads til et helt nyt nummer der ikke er udgivet endnu “Truth Be Told Now” som lover rigtig godt for et kommende album. Inden pausen fik vi et nummer som Hanne sagde hun altid havde elsket og syntes var et af de bedste numre der var skrevet men hun havde aldrig ture selv at synge den fordi det var sådan en stor ting for hende, men nu havde hun fået en alder hvor hun syntes hun godt kunne og det er jeg rigtig glad for, for hvor lød Simon and garfunkel  “Bridge Over Troubled Water” fra 1970 bare helt fantastisk også i Hannes mund og efter dette fantastiske nummer var der så pause.

Efter pausen fik vi “Out Of The Rain” fra 2004 og lige efter fulgte “all it takes” fra 1994, herefter fortalte Hanne at hun faktisk havde været i Århus i dag og øve med en mandelig musiker som hun skulle på en lille tour med senere på året, den mandelige musiker var Poul Krebs og derfor fik vi “When i whisper your name” som er en engelsk version af “Sådan nogen som os” og som gruppen DK Rocks indspillet i 2007, en dejlig lille appetit vækker til koncerterne i oktober.

Herefter fik vi Hannes allerførste single fra 1988 og som hun selv sagde at den sang havde hun syntes fra hun lavet den at den var rigtig god, og jeg er helt enig og jeg syntes faktisk at “Black wolf” fra 1988 som der var tale om er lidt et overset nummer når man snakker de bedste sange der er skrevet for det er bare et super fedt og fantastisk nummer som også er mit favorit nummer med Hanne.

Derefter fik vi nok Hannes største hit “Dont know much about love”  fra 1992 i hvert fald var der fra dette øjeblik dømt fællessang der nærmest endte ud i et kæmpe orgie af et kor af fællessang fra publikum sammen med Hanne, og da sangen sluttet ville bifaldet ingen ende tage. Hanne sluttet af med covernummeret “I wanna make love to you” som Hanne indspillet i en Tina turner agtig udgave i 1990, og selvom vi her fik den i en akustisk udgave fik Jens Runge igen vist hvilken dygtig guitarrist han er. dsc03277

Og så var det slut, men publikum ville havde mere og stod nu op og Hanne, Rune og Jacob kom da også på scenen igen og vi fik den smukke “Light in your heart” fra 1990 at gå hjem på, en smuk afslutning på en rigtig dejlig aften med en af Danmarks bedste sangerinder.

5 stjerner ud af 6 🙂 Hanne er fantastisk og hun synger bare helt vildt fedt hele vejen igennem og man sidder ikke og tænker at der var en forkert tone lige pludselig eller hendes stemme er blevet gammel, den er bare helt perfekt hele vejen igennem og så sagde hun noget i starten at hun havde planlagt at de op på scenen ville tage sig af aftens 50 % hvis vi som publikum ville tage os af de andre 50 %, rigtig godt sagt og det blev præcis sådan hele aften igennem og det blev endnu en hyggelig koncertoplevelse både med Hanne men også på det hyggelige Turbinen i Randers.

her lidt flere Billeder 🙂 dsc03278dsc03280dsc03283

Det var lidt om min koncert oplevelse med Hanne Boel, hvis jeg skal sige noget mindre godt ville det være at jeg manglet det andet af hendes hits “Talk it out” som hun indspillet med Thomas Helmig i 1988, også fordi jeg godt syntes hun kunne havde sunget et ekstra ekstranummer, men udover det var det en dejlig aften.

dsc03287