Anmeldelse af Jens Lysdal koncert Turbinen Randers 13/10/2017

Blogindlæg om Rockshow på tv2 Charlie 14/10

Hej musik elskere 🙂 her som lovet lidt fra Rockshow på tv2 Charlie fra i går. 🙂

Anders Blichfeldt startede endnu engang ud med at synge titelnummeret “Rockshow” og fortælle hvem dagens gæster var, udsendelsen var denne gang fra Silkeborg.

Anders fortsatte festen med hittet “you ain’t seen nothing yet” fra 1974 som han sang og opførte super fedt og Jens Runge viste endnu engang sit store talent på guitar, mens resten af bandet også spillede derud af som de plejer.

Første gæster var Sko/Torp der består af sanger Søren Sko og guitarrist Palle Torp, de lagde ud med et nummer fra 2016 der hed “6:10”. Jeg har altid syntes Søren Sko havde en god stemme, men at Sko/Torp og Sørens eget solo musik har været for poppet og kedeligt langt hen af vejen, “6:10” var ingen undtagelse og selvom Søren prøvet at få publikum med så gik festen desværre lidt død. Efter et lille interview træk de dog det sikre kort og spillede deres store hit som også er et af de få numre jeg elsker nemlig “On a long Lonely night” fra 1990, her var publikum allerede med fra start og Søren viste hvilken dygtig sanger han er og festen var nu igen på sit højeste.

Anders fortsatte herefter med det smukke nummer “whiter shade of pale” fra 1967 som Anders fortolket på smukkeste vis med sin store rock stemme. Herefter kom den næste gæst på scenen, nemlig hele Danmarks rock Mama Sanne Salomonsen, hun lagde råt ud med trommestik og tamburin med titelnummeret fra hendes nyeste album “Baby Blue”, et super fedt rock nummer hvor Morten Woods der til daglig også spiller med Sanne viste sit store guitar talent og Sanne viste at hun stadig er hele Danmarks rock mor. Der blev klippet til et lille interview, hvorefter vi fik endnu et fra det nye album nemlig det fede nummer “Farvel til blues” en smuk rock/blues ballade. Sanne har tidligere været med i Rockshow hvor hun kun spillede fra det nye album og det er desværre også et album der ikke har fået så meget opmærksomhed så har nok været klogt, jeg syntes i hvert fald også det er et fedt album. Sanne sluttede dog af med et kendt nummer nemlig hittet “Hvis du forstod” fra 1989 som hun leveret på ægte “Sanne” måde med 80er dans som hun også selv lagde op til at publikum rejste sig op og danset, hvilket publikum da var med på.

Anders fortsatte og gav et fedt funky/soul medley med numrene “Play that funky music” fra 1976, Hard to handle” fra 1964, “Dont get me wrong” fra 1986 og “You cant hurry love” fra 1982. Anders sluttede herefter af med “Rockshow” hvor han også sagde at publikum og seere skulle være glad fordi der var så meget god musik i verden, hvor har han ret. 🙂

Det var lidt fra musikkens verden 🙂