Anmeldelse af Hush ved sommer ved søen d. 28/6 plus Kløften Festival 29/6

Anmeldelse af Stig Rossen og Evi Tausen EP: Our Sweet love

Hej musik elskere 🙂 for nogle uger siden købte jeg den nye EP med Stig Rossen og Evi Tausen. Stig behøver næppe den store skrivelse om hvem han er, men han har udgivet 16 cder plus den nye EP siden han startet i Melodi grand prix i 1988, den nye EP er hans første nye udgivelse i 5 år og ved siden af hans musik karriere har han medvirket i et hav af musicals og lavet alt muligt forskelligt, foreksempel iår hvor han har 30 års jubilæum har man kunne opleve ham i bl.a Chess musical, live som en del af Stig og vennerne og senere kan man opleve ham som John Mogensen i en ny forstilling om Four Jacks og som altid slutter han året af med hans traditionelle julekoncerter. Nu kan han så også skrive country på sit cv for den nye EP er en country EP han har lavet sammen med den lovende nye country stjerne fra Færøerne Evi Tausen der har udgivet 2 cder henholdvis i 2011 og 2015. Det er disse to musiker og deres nye EP i vil kunne læse om i dette indlæg.

Første sang er titelnummeret “Our Sweet love”, en rigtig country slasker og hvor man fra første lytning bliver endnu engang overvældet af Stigs fantastiske stemme og at han også kan synge country og så bliver han hjulpet rigtig godt på vej af den erfaren country sangerinde Evi og deres stemmer klæder virkelig hinanden og sangen er virkelig god og starter EPen rigtig godt.

Sang 2 hedder “Still time” og er en stille smuk country ballade som også bliver bedre og bedre ved flere lytninger og når man som mig er kæmpe Stig fan kan denne sang bare ikke gå galt og han synger bare så fantastisk og igen giver Evi ham det med spil der skal til og det der gør at det bliver en smuk duet.

Sang 3 hedder “I wanna make it Last” og er en glad og positiv Country sang godt med tempo og guitar og med en rigtig god tekst der handler om at trække stikket ud og være sammen med den man allerhelst vil være sammen med, i en tid hvor det hele skal gå så stærkt og man stresser rundt. Et rigtig godt budskab og igen synger Stig bare fantastisk og man ligger endnu mere mærke til hvor godt Stig og Evis stemmer klæder hinanden, dette er min ynglings på denne udgivelse og man bliver så glad af at høre den.

Sang 4 er også den sidste på denne korte EP og sangen hedder “Lay down beside me” og er endnu en country ballade der har mere country over sig end “Still time” igen en smuk sang som igen bliver bedre og bedre og teksten er rigtig god og country agtig, dog syntes jeg stadig “Still time” som sang er en stærkere og bedre sang og ballade men “Lay down beside me” er bestemt også et lyt værd, god afslutning på en fantastisk men alt for kort EP.

6 stjerner ud af 6 🙂 Det er svært at finde noget som helst negativt at sige omkring Stig og også omkring denne udgivelse med den lovende country stjerne Evi, det eneste jeg kan komme i tanke om er at når EPEN er slut sidder man tilbage med den følelse at man rigtig gerne vil høre mere, og et par numre mere ville da ikke havde gjort noget. Stig og Evi har fået rigtig meget ros for deres samarbejde så jeg håber sådan at de på et tidspunkt vil lave et helt album sammen med flere numre på for de klæder virkelig hinanden og man får bare lyst til at høre meget mere til dem. Udgivelsen kan høres på bl.a Spotify og andre Streaming tjenester og hvis man stadig er som mig der godt vil havde udgivelsen i hånden kan man bestille den på Stig Rossen Shop. Shop.stigrossen.dk dog i meget få eksemplar tilbage så man skal være hurtig 🙂

Billedresultat for stig rossen og evi tausen
Det var lidt om Stig og Evis nye EP, Stig kan iovrit også snart opleves i Kolding til Koldinghus årlige festspil hvor man vil fejre Stigs 30 års jubilæum samt Koldinghus 750 års jubilæum. Til sidst en lille dagens nye sang, jeg vil gerne anbefale at man går ind og finder den nye single fra Jacob Dinesen “Never run” hvor Jacob igen viser sit værd som sanger og sangskriver og med denne sang træder lidt ud af Bruce Springsteen skyggen og lyder lidt mere som Jacob Dinesen, en rigtig god og anderledes sang som ikke lyder som noget man har hørt før 🙂 sangen kan findes på Spotify og snart kommer der en video.