Anmeldelse af Bruce Springsteen Letter To you album

Anmeldelse af Per Chr. Frost koncert i Grenaa

Hej musik elskere 🙂 I går var jeg til koncert med min ynglings guitarist Per Chr. Frost der siden 60erne har spillet med et hav af danske musikere bl.a en lang årrække i Gnags, aftens koncert var med til dels egen musik.

Per og band startet kl. 20 med sig havde Per sin mange årige bassist Henrik Møller samt de to nye Eddie Jarl på trommer og Kristian Fogh på keyboard som begge også spiller i Lars Lilholt Band. Per var glad for at publikum var mødt op på trods af Corona og Per og bandet var også glade for at kunne komme ud og spille, de lagde ud med det gamle Fleetwood Mac instrumentale nummer “Albatross” fra 1968 som Per selv indspillet i 1998 og Per viste fra start af hans store talent på guitaren på dette smukke nummer. Koncerten fortsatte med endnu et covernummer nemlig Bob Dylan sangen “Only a Hobo som Per selv indspillet i 1995 hvor vi også fik Per på banen som sanger hvilket han fortsatte med i hans eget nummer “Have mercy” fra 2007 og Per viste at han stadig er Danmarks bedste guitarist og en super fed sanger.

Og sådan gik aftenen ellers med en god blanding af instrumentale numre som “Good day” fra 1998 til egne numre med sang på “Give it to me” fra 2013 til covernumre som både bød på mere Bob Dylan og hans “Black crow blues” fra 1964 som Per selv indspillet i 2018 til J.J Cale nummeret “Dont cry sister” fra 1979 som Per selv indspillet i 2011. Per viste også at han bevæger sig i mange genre og vi fik alt fra cubanske rytmer som i det instrumentale “Karla Ponti In The Twilight” fra 2018 til lyden af December i “December tune” fra 2011 til den smukke korte guitar hymne “Christer´s Kråkor / Prelude” fra 2018 der er skrevet til den afdøde svenske trommeslager Christer Jansson til den smukke efterårs og regn stemningsfulde “Its gonna rain tonight” fra 2007 som Per sang og spillet smukt og leveret et smukt fingerspil der gik lige ind under huden og man lukket øjnene og lænet sig tilbage og nød Pers måde at skabe musikalske stemninger på.

Per tog nu sin sorte guitar frem og fortalte vi skulle havde et rock nummer og det fik vi i den grad med det fede nummer “Sinkin like a stone” fra 2013 hvor Per tog guitaren til nye højder og viste at han stadig er fyldt med masser af rocken roll. Derefter  fik vi også resten af bandet på banen i det instrumentale cubanske inspireret nummer “Cardenas Revisited” hvor både Per, Eddie, Henrik og Kristian kom med en solo på hver deres instrument hvor specielt Eddie igen viste hvilken dygtig og vild trommeslager han er og i dette nummer blev aftenen løftet til nye højder.

Per fortalte at de skulle spille den sidste sang nu og vi fik derfor hans eget super fede nummer “Sweet child” fra 1995 hvor Per og band igen spillet for vild og Per fik rocket det sidste af guitaren ud, og så var koncerten færdig men publikum var i den grad klar på mere og Per og band var da også hurtige om at komme på scenen igen hvor vi fik Pers eget instrumentale nummer “Old friends back” fra 1990 hvor Per viste sit talent på den akustiske guitar også og ham og bandet fik også publikum til at knipse og klappe med til sidst og derpå sluttet en fantastisk fed aften med masser af guitar i centrum og et hold af meget dygtige musikere.

6 stjerner ud af 6 🙂 Dette var min 10. koncert med Per Chr. Frost og det var endnu en fed og fantastisk oplevelse og det at det kan lagde sig gøre i disse mærkelige tider blev endnu engang bevist og man så hvordan både koncertstedet, Per og band og publikum tog opgaven med at skabe en tryg og hyggelig stemning og noget glæde seriøs og det gjorde at man netop følte sig tryg ved at tage ud og høre live musik og at man kunne nyde det og ikke være bekymret, og af de få koncerter jeg har været til i år må jeg sige at denne med Per topper pt. på trods af at han desværre ikke spillet mit favorit nummer “Run for the money” fra 2007 og det andet fede nummer “River of soul” fra 2007 måtte vi desværre også undvære. Men det var skønt at høre Per live igen og han er uden tvivl for mig Danmarks bedste guitarist der bare er fantastisk fra de smukke stemningsfulde ballader til de total rocket sange hvor guitaren bare får frit løb, super fed aften i Grenaa Kulturhus med Per og band.

Det var lidt om min koncert med Per Chr. Frost som i dag også fylder 66 år 🙂 Tak til alle jer der fortsat følger med på bloggen og musiksiden 🙂 husk at støtte musikken og vores danske musikere og kulturlivet generelt for ude på spillestederne har de styr på det og det er trygt at tag ud og nyde noget god live musik og alle gør deres bedste 🙂