Anmeldelse af Mike Tramp cd: Stray from the flock

Anmeldelse af Jacob Dinesen koncert Godset Kolding 2019

Hej musik elskere 🙂 i fredags var jeg til koncert med Jacob Dinesen på Godset i Kolding, en super fed koncert jeg meget gerne vil dele min oplevelse med jer.

Jacob Dinesen og hans meget dygtige band med Rasmus Rydahl på guitar, Jens pilgaard på bas samt en keyboardspiller og trommeslager gik på scenen kl. 21:00 og lagde ud med det fede rock title nummer “Found it” fra 2018, Jacob og band var i den grad klar til en rock fest med publikum der var mødt talstærkt op til en udsolgt koncert. Jacob og band fortsatte med endnu to numre fra nyeste cd nemlig “I know for certain” og rock hittet “Take her away”. Koncerten bød i det hele taget på næsten alle fra nyeste cd fra 2018 faktisk fik vi 10 ud af 11 numre, men dette gjorde bestemt heller ikke noget for alle numrene havde fortjent at blive spillet. Vi fik dog også numre fra Jacobs to andre cder bl.a den allerførste sang Jacob skrev “Dancing devil” fra 2015 som publikum også sang godt med på og vi fik den fede Johnny cash agtige “Goodhearted father” fra 2016. Der var numre med gang i den som det nye hit “The world before my feet” fra 2018 og stille numre som den smukke “The Letter” fra 2016 som kun Jacob og hans keyboardspiller medvirket på inden resten af bandet kom ind til sidst og løftet dette smukke nummer.

Vi fik også det nye numre “Kneel in the vally” fra 2018 hvor bandet igen viste at de var mega dygtige og specielt guitarristen Rasmus og keyboardspilleren viste sit talent op til flere gange og alle 4 medlemmer plus Jacob viste deres spille glæde som i endnu en af de nye “Beggar” fra 2018 der var endnu federe live og Jacob og band bare fyrret den af og Jacob opfordret da også folk til at danse, og folk danset da også og sang rigtig godt med på dette nummer også, hvor Jacob da også gik ned fra scenen ned til publikum på forreste række. Festen fortsatte med bl.a numrene “Ocean Bed” fra 2015, “Take me to the river” fra 2016 og de to nye “Never run” og Telephone” fra 2018 og så fik vi endnu et hit “Beautiful sight” fra 2016 hvor publikum også igen var rigtig godt med og der var i det hele taget fed stemning hele vejen igennem.

Koncerten nået nye højder da Jacob og band startet på “Jessie” fra 2016 og Jacob gik ned fra scenen og tog turen hele vejen rundt i salen til publikum og jeg fik da også lige en high five på vejen 🙂 Nummeret er en publikums favorit kan man mærke og det at Jacob lige går ned til publikum og fester med dem giver da også lige det ekstra og nummeret høre da også til en af mine favoritter. Vi fik også “I`ve walked” som ikke er med på nogle af cderne men som dog passer til den rocket stil Jacob har og så fik vi muligvis et cover nummer som jeg ikke kendte men som igen passet perfekt ind i sættet og til Jacob, til slut fik vi den smukke “Ordinary guy” fra 2018 og Jacob har bare en mega fed stemme både til de optempo numre men også i den grad til de smukke ballader.

og så var koncerten slut, men publikum var i den grad ikke færdige og Jacob og band kom da også ind på scenen igen og vi fik hans største hit pt. “Roll with me” fra 2016 for fuld udblæsning inden vi fik den smukke “Into your arms” fra 2018 at gå hjem på med gåsehud, guitarsolo og fællessang og så var det slut på en helt fantastisk fed aften.

6 stjerner ud af 6 🙂 dette var min 3. koncert med Jacob Dinesen og han viste endnu engang at han lige var det Danmark havde brug for, der er ikke mange nye kunstnere jeg bliver ramt af og som jeg vil sige er fantastiske eller kan skrive sange som nogle af de gode gamle kunstnere, men Jacob er en af de få og når jeg høre ham er det ligesom om han har lavet musik i mange år og på tros af at han kun har været igang siden 2015 og udgivet 3 cder og blot bliver 24 i år så rummer han af en masse livs erfaring og den stemme er bare fantastisk at lytte til, det både rør mig og det giver mig lyst til at leve mine egne rock drømme ud gennem hans og andres musik. Efter koncerten stod Jacob og bandet klar til at hilse på publikum og jeg var oppe og sige tak for en fantastisk aften og få taget billede sammen med Jacob 🙂

Det var lidt om Jacob Dinesen på Godset i Kolding 🙂 er du en af de få der ikke har hørt ham live endnu så kan han i den grad anbefales 🙂 til sommer kan han bl.a opleves i friheden i Århus 🙂