anmeldelse af Bruce Springsteen Western stars cd

Anmeldelse af D-A-D koncert Fed fredag 2019

Hej musik elskere 🙂 igår var jeg til D-A-D i friheden 🙂 dette var min 8. gang at jeg hørte D-A-D og det blev endnu en fed sommer aften.

D-A-D startet med deres nyeste single “Burning star” fra deres nye album “A prayer for the loud” og de var fra start af på og fik publikum godt med fra start, de fortsatte med det fede nummer “Evil Twin” fra 2000 og publikum var stadig med og blev det endnu mere da D-A-D gik igang med næste nummer hittet “Bad Craziness” fra 1991. Jesper Binzer bød nu velkommen og fortalte at de jo havde lavet et nyt album og de ville spille et nummer mere derfra og vi fik derfor den fede “Nothing ever changes” og man kunne sagtens mærke på publikum at det ikke var alle der har hørt den nye men Jesper og resten af D-A-D fik publikum rigtig godt med og som belønning spillet de et gammelt nummer efter nemlig hittet “Everything glows” fra 2000 hvor publikum for alvor kom med igen.

De spillet nu title nummeret fra den nye “A prayer for the loud” som fungeret rigtig godt live, dog kunne man begynde at høre snakken omkring publikum. Jacob Binzer startet nu på et kendt guitar stykke og vi fik rock balladen “Grow or pay” hvor Jacob viste hvilken dygtig og fantastisk guitarist han er. Vi fik endnu et nyt nummer “The sky is made of blues” og igen kunne man høre snakken rundt omkring og er synd for det nye album med D-A-D er virkelig fedt.

Stig Pedersen fik nu både taletid og sang og vi fik både det ukendte nummer “Jackie O” fra 1986 hvor stemningen blandt publikum døde og vi fik også det frygtelige nummer “Riding with Sue” fra 1986 der dog var flere der kendte men stemningen var stadig ikke i top og blev desværre ikke bedre selvom vi fik Jesper tilbage på sang på det mindre gode nummer “Reconstrucdead” fra 1995 der dog blev reddet hjem til sidst da Laust Sonne fik en trommesolo.

Stemningen blev dog nu for alvor løftet igen da de gik igang med det nyere hit “Monster Philosophy” fra 2008 der var et af de helt store højdepunkter i koncerten, og rock festen fortsatte i det nye nummer “No doubt about it” der nok var den af de nye numre der blev taget bedst imod og hvor Laust for alvor fik vist sit store talent på trommer og Jesper fik publikum med på tilråb og koncerten nået nu sit højeste og fortsatte ind i “I want what shes got” fra 2011.

Og så sluttet koncerten men publikum var selvfølgelig ikke færdige og D-A-D måtte ind igen og vi fik først hittet “Jihad” fra 1989 der blev efterfuldt af deres nok største hit også fra 1989 nemlig “Sleeping my day away”, og det hele blev sluttet af på fedeste måde med gennembruds hittet “Its after dark” fra 1986 og så sluttet en fed aften i friheden.

5 stjerner ud af 6 🙂 super fed koncert med D-A-D der bare er super fede live og gode til at få publikum med, numrene med Stig kunne jeg dog godt havde undværet og så havde fået “Soft dogs” fra 2002, “Scare yourself” fra 2005 og “Laugh ‘n’ A 1/2” fra 1991 istedet. Men alt i alt endnu en super fed koncert med hele Danmarks D-A-D.

Her lidt flere billeder

Det var lidt fra min koncert med D-A-D i friheden 🙂 følg med på musik siden både idag og imorgen hvor der vil komme flere D-A-D videoer 🙂