Anmeldelse af Karol G Mañana Será Bonito (Bichota Season) album

Anmeldelse af Anders Blichfeldt og Randers Big Band Randersugen

Hej musik elskere 🙂 I går var jeg til gratis koncert til Randersugen med Anders Blichfeldt og Randers Big Band, Anders har jeg hørt 5 gange sammen med Big Fat Snake men var første gang jeg hørte kun Anders i går her sammen med Randers Big Band.

Randers Big Band med dirigent Nikolai Bøgelund i forgrunden kom på scenen kl. 17 og lagde ud med et instrumental nummer der viste fra start hvad Big Bandet kunne, Nikolaj bød velkommen og bød nu også Anders Blichfeldt velkommen og Anders fortalte at vi skulle havde en del numre i nye forklædninger og det må man sige for som 1. nummer sang Anders Oasis hit fra 1995 “Wonderwall” som Anders da også har sunget før i original rock udgave men her fik vi den i en fed og meget anderledes swing udgave som Anders og band leveret super fedt og så var vi ligesom i gang.

Anders fortsatte med endnu en overraskelse nemlig rock hittet “Eye of the tiger” fra 1982 som igen blev leveret i en swing udgave der gav noget nyt til nummeret og Anders viste hvilken fantastisk sanger han er. Anders fortalte at han faktisk har skrevet jazz numre og derfor fik vi hans egen “Raining On My Parade” fra 2005 som ligeså godt kunne være et gammelt 50er swing nummer og det er et rigtig godt nummer, vi fortsatte med endnu en af Anders sange og Anders jokket med at det ikke hed Randersugen men Anders ugen og så fik vi “Circle The Wagons” fra 2005 der dog var et lidt ligegyldigt jazz nummer skrevet af Anders.

Anders forlod nu scenen og overlod scenen til Randers Big Band der gav endnu et instrumentalt nummer inden Anders igen kom på scenen og vi fik sangen “Evil man” og efter den var der en kort pause. Efter 15 min kom Randers Big Band igen på scenen og startet igen med et instrumentalt nummer og flere af Blæserne fik vist deres talent samt guitarist, klaverspiller og bassist.

Anders kom igen på scenen og vi fik typiske swing/jazz numre med klassikerne “Come Fly with me” af Frank Sinatra fra 1958 samt “I got you under my skin” fra 1936 som Frank Sinatra gjorde udødelig i 1946 og Anders tog sangene over på sin banehalvdel og sang dem super godt, her efter fik vi endnu en overraskelse i form af Van Halen hittet “Jump” fra 1983 som ikke normalvis er en sang jeg er ret glad for men den blev leveret i endnu en swing version som lød super godt og gav noget nyt og ekstra til sangen der klædte den. Anders forlod igen scenen og Big Bandet leveret endnu et instrumentalt nummer hvor vi fik dirigent Nikolaj på banen med at spille Trækbasun som han gjorde mega fedt og det endte ud i et par fælles soloer fra ham og 2 andre blæse instrumenter og dette var klart det bedste af de instrumentale numre.

Anders kom nu på scenen igen og fortalte vi skulle havde et af hans egne numre fra Big Fat Snake tiden der havde været udsat for lidt af hvert gennem årene og endelig ikke var ment som det hit den endte med at blive og vi fik derfor “bonsoir madame” fra 1997 som vi aldrig har hørt den før i en fed swing danse venlig glad udgave som lød super fedt og det var generelt bare dejligt at høre dette fede nummer live igen og herefter sluttet koncerten men Anders og Big Band var hurtige til at tag imod publikums hyldest og spille et nummer mere og der fik vi endnu en kæmpe overraskelse da vi fik Nirvanas hit fra 1991 “smells like teen spirit” i en swing udgave som man aldrig havde drømt om man skulle høre “smells like teen spirit” og det lød rigtig fedt og sangen blev pludselig til noget andet og det var fedt at opleve det at man kan give en sang forskellige kasketter på. Anders og Randers Big Band takket af med et sidste ekstranummer i form af Elvis klassiker “Always on my mind” fra 1972 som Anders også har sunget en del gange med Big Fat Snake og solo og sammen med Randers Big Band leveret han endnu engang en smuk udgave af sangen på en Anders Blichfeldt måde og så sluttet en rigtig god og anderledes koncert.

5 Stjerner ud af 6 🙂 Anders leveret fede sang præsentationer og spilleglæde sammen med en energisk og humoristisk Nikolaj Bøgelund sammen med det dygtige Big Band og sammen blev det til en god sætliste af numre i nye forklædninger og swing/jazz klassikere, 2. sæt var klart bedst med bl.a Frank Sinatra numrene og Anders fortolkning af bl.a Nirvana og Big Fat Snakes “bonsoir madame” samt Nikolajs talent på trækbasun 🙂 dejlig koncert på Amfiscenen til Randersugen 🙂

Det var lidt om koncerten med Anders Blichfeldt og Randers Big Band 🙂