Anmeldelse af Nickelback Get Rollin album

Anmeldelse af Anders Blichfeldt Christmas magic album

Hej musik elskere 🙂 i denne uge hvor vi er gået ind i December får i her en anmeldelse af Anders Blichfeldt 2. julealbum han udgav sidste år 🙂 Anders har udover alle hans udgivelser som tidligere forsanger i Big fat snake selv udgivet 7 solo albums og en ep.

Første sang er julesangen fra 1951 “Its beginning to look a lot like christmas” som rigtig blev indspillet af Meredith Willson. Anders indspillet også sangen til hans første julealbum i 2017, dengang sluttet den albummet men denne gang meget passende åbner den albummet og er gjort mere swing/jazz med masser af kor, en velsyngende Anders og et godt band.

Sang 2 hedder “Mon du er ligeglad” (“Et juleeventyr”) og er Anders egen selvskrevet julesang inspireret af bogen og filmen m.m “Et juleeventyr”, Anders beskriver den selv som en moderne udgave og lytter man til teksten og kender til historien kan man også sagtens høre at der er tale om “Et juleeventyr”. En dejlig julesang skrevet af Anders og en fornøjelse også at høre ham synge på dansk for en gangs skyld, sangen har et godt budskab som kommer ud og Anders levere dette dejlige nummer i sikker stil.

Sang 3 er Chris rea julehittet “Driving home for christmas” fra 1986, sangen er Anders ynglings julesang og var også med på hans første julealbum i 2017, sangen er blevet endnu mere tro mod originalen på den nye udgave og med tilføjelse af Saxofon i øvrig spillet af Ulrick Bust jeg senest oplevet sammen med Michelle Birkballe. Anders synger den på hans måde med stadig en respekt for originalen og den måde man forestiller sig at kunne køre i bil til dette nummer er der stadig.

Sang 4 er ikke en julesang men Anders udgave af den smukke sang “Amazing grace” fra 1779 og Anders fortolker dette nummer smukt med en masse a cappella og kor og med Anders fantastiske stemme, dette er klart en af de bedste fortolkninger jeg har hørt af dette fantastiske nummer.

Sang 5 er julesangen “Jingle Bells” der blev skrevet i 1857, Anders fortolker igen på hans måde og har givet sangen et twist af noget rock og dette er min favorit version af dette jule nummer med Anders der synger den mega fedt mens bandet igen spiller vildt godt i baggrunden og Anders viser endnu engang at han også er en dygtig guitarist da han selv spiller guitar og soloen.

Sang 6 hedder “No christmas without Jesus” og er endnu en selvskrevet julesang af Anders en rigtig optempo gospel julesang som man bliver glad af at lytte til og igen har et godt budskab om ikke at stresse for meget i julen og at havde Jesus med i sine tanker.

Sang 7 er juleklassikeren “Have yourself a merry little christmas” rigtig indspillet af Judy Garland i 1944 og siden fortolket af et hav af musikere og nu er det blevet Anders tur og han tager den endnu engang over i sin lejer med respekt for originalen og måden den er indspillet på har noget 40erne sound over sig og man kommer i den grad i julestemning af denne udgave.

Sang 8 er endnu en juleklassiker “Let it snow let it snow let it snow” rigtig indspillet i 1945 af Woody Herman og udødeliggjort af Frank Sinatra i 1950. Anders indspillet også sangen i 2017 og der er ikke meget forskel på 2017 og 2021 versionen som Anders dog fortolker godt og igen på hans måde, med denne sang er det dog svært at høre den i ret mange andre udgaver end Frank men Anders får den kørt sikkert hjem.

Sang 9 er ikke en julesang men Anders sang fra Big fat snake tiden “No peace like in heaven” fra 1995, sangen har fået nyt liv med Anders og gjort meget juleagtig så den passer til stemningen, sangen har fået et smukt gospel kor og Ulrik tryllebinder lytteren med en smuk saxofon solo mens Anders synger fantastisk, sangens 2. vers er skrottet og til sidst nynner koret melodien til John Lennon og Yoko Ono juleklassikeren “Happy christmas” (“War is over”) en meget smuk udgave af en i forvejen smuk sang.

Sang 10 er også den sidste og er julesalmen “Glade jul” som også har fået et twist Anders synger 1. vers på dansk men da 2. vers skal synges lyder en kvindestemme på engelsk nemlig Anders talentfulde unge datter Alma der synger “Silent night”, sangen afsluttes med at de sammen synger endnu et vers på dansk af “Glade jul” en smuk afslutning og en smuk fortolkning.

6 stjerner ud af 6 🙂 Et skønt julealbum fra Anders Blichfeldt der både levere nye egne julesange, sine egne fortolkninger af klassiske julesange samt tidligere fortolket klassiske julesange 🙂 albummet kan købes som cd og downloades og streames 🙂

Det var lidt om Anders Blichfeldt julealbum 🙂 i næste uge kan i læse en anmeldelse af Cliff Richard helt nye julealbum 🙂 imens kan i holde øje med musiksiden hvor der hver dag vil være masser af julesange 🙂