Anmeldelse af Freddy and the phantoms cd: "A universe from Nothing"

Anmeldelse af Mike Tramp: Second time around album

Hej musik elskere 🙂 idag udkommer sanger og sangskriver Mike Tramps nye album, det er med nye indspilninger af 10 af hans egne sange fra hans comeback album “The rocken roll circuz” fra 2009 som han har udtalt ikke er sange han har spillet meget de senere år og pludselig syntes han de trængte til nyt liv, og jeg er da kun glad for det lige netop er de sange fra det album da det er mit ynglings album med Mike og var der jeg fik øjnene op for ham og så er mange af sangene stadig i min top med ham.

Første sang er “All of my life” der også er åbnings nummer på albummet fra 2009 og det er også i den grad et af mine absolutte ynglings sange med ham. På den nye har den beholdt den fede rocken roll hurtig hed og længde på 6:46 min. og med en tekst der netop handler om at havde levet livet og givet sit liv til rocken roll og den sang passet perfekt på Mike dengang og den passer stadig perfekt på Mike. Trommerne er blevet en større del af lydbilledet på den nye udgave der bare rocker igennem som på originalen og dette nummer er bare en fantastisk starter og man føler når de 6:43 min er gået at så er man igang.

2. sang var 1. single fra det nye album og er den nye udgave af sangen “The Road” og er nok det nummer på det nye album der er gjort mindst ved i forhold til originalen og jeg har svært ved netop at høre forskel på 2009 og 2020 udgaven ? det er et fedt nummer stadig og jo flere gange jeg høre den nye udgave kan jeg godt høre der er lidt ændringer hist og her men syntes ikke det er meget der er lavet om.

3. sang er “Anymore” og er også en af mine favoritter fra 2009 og generelt. På den nye udgave er der kommet flere instrumenter på og trommerne er igen mere dominerende end på originalen men det gør intet og sangen er stadig smuk som på originalen, lidt ekstra keyboard er der også sat ind i forhold til originalen.

4. sang er “Come on” og er også et af de fedeste Mike Tramp numre både fra 2009 og generelt, man kan høre forskel fra 2009 og 2020 og sangen har samtidlig beholdt sit rocket udtryk med igen en sang om at leve af rocken roll.

5. sang var 2. single fra det nye album og er den nye udgave af det fede rock nummer “Between Good N Bad” som man kan høre der er blevet gjort noget nyt ud af og igen er der tilføjet mere keyboard lyd på den nye udgave, og det er fortsat et mega fedt rocken roll nummer som også har fungeret live de få gange jeg har hørt den.

6. sang er min absolutte ynglings Mike Tramp sang af alle nemlig det helt fantastiske fede nummer “Lay down your guns” og det er skønt at den har fundet vej på ny til det nye album også fordi jeg aldrig har hørt nummeret live desværre og det var lidt et nummer der var gået i gemmeren på nær ved mig som altid har set det nummer fra 2009 som det ultimative Mike nummer, og den nye udgave er ligeså fantastisk og der er virkelig lavet en masse om bl.a med ny start/intro på nummeret og samtidlig har den beholdt dens fede rocken roll/ballade stil med Mike og band der synger og spiller deres sjæl ud på dette fantastiske nummer som går lige ind under huden på mig hver gang.

7. sang er “Highway” og den kan man også fra start høre at der er gjort noget nyt ved, med et klaver mere i centrum i starten inden at guitaren og resten af bandet igen tager over og Mike og band levere endnu et super fedt rocken roll nummer der igen er et af mine ynglings med Mike fra 2009 og generelt og et nummer der er blevet spillet en del siden 2009.

8. sang er “No tomorrow” og er ikke et af de numre der er gjort mest ved for at give noget nyt, man kan dog godt hvis man lytter til begge høre forskel og igen er trommerne mere i centrum end på originalen.

9. sang er “Back to you” og nu sker der for alvor noget og med lyden af Morten Hellborn trommer bliver sangen skudt igang med resten af bandet der bl.a tæller Søren Andersen på guitar og i forhold til originalen bliver der startet direkte med omkvædet. Denne sang er det nummer der helt klart er gjort mest ud af og hvis man syntes at originalen fra 2009 er rocket så har 2020 versionen lige fået et ekstra skud epo der bare har gjort nummeret endnu mere rocket end den i forvejen var, og keyboardsoloen fra den originalen inden guitar solo er erstattet af en ekstra guitar solo der bestemt heller ikke ødelægger sangen. Sangen fra 2009 er en af mine ynglings med Mike og den nye 2020 udgave er endnu bedre, virkelig fedt lavet.

10. sang er 3. og nyeste single fra albummet og er også det sidste nummer nemlig den meget smuke og rørende “When she cries” der var den første sang Mike skrev til sit comeback album i 2009, sangen blev skrevet i 2005 da Mike fik sin datter og sangen er skrevet til hende. Sangen er gjort mere guitar ballade end den originale klaver ballade og det er stadig et meget smukt og rørende nummer og en perfekt afslutning på endnu et rock mesterværk fra Mike Tramp.

6 stjerner ud af 6 🙂 Mike har igen lavet et super fedt rock album med sange man kender, nogle steder kunne man måske godt ønske at der var gjort lidt mere ud af nogle af sangene for at give dem noget nyt men der er helt sikker også tilfælde af super nye fede versioner og alt i alt er det bare nogle fantastiske sange og de virker på mange måde dugfriske måden de er indspillet på, og det er samtidlig også sjovt at høre sangene i en ny rækkefølge end på albummet fra 2009. Mike er stadig en super fed sanger og sangskriver og 100 % rocken roll og synger stadig super fedt. Albummet kan købes som cd, vinyl og streames og mit album kom som sagt idag. I kan se album coveret på min musikside.

Det var lidt om Mike tramp nye album med 11 års gamle sange i nye udgaver 😉

Mikael 💖