Anmeldelse af Hit med 80erne koncert i Turbinen i Randers d. 9/11/2018

Anmeldelse af Jacob Dinesen: Found it cd

Hej musik elskere 🙂 Det unge talent Jacob Dinesen udgav i fredags sit 3. album og det album skal i da ikke snydes for at læse om her.

Første sang hedder “Found it” og er også title nummeret på cden, et super fedt rock nummer hvor man igen kan høre inspirationen fra Bruce Springsteen. Bandet spiller godt og der er sat ekstra kor ind på nummeret der nærmest bliver helt gospel agtigt, og den gode Jacob Dinesen på 23 år synger helt fantastisk, fed start på albummet.

Sang 2 hedder “The world before my feet” og var 2. single fra albummet og er produceret af hit mageren Chief 1. Sangen bygger ligeså stille op og er mere stille i vers end i omkvæd og bliver til sidst løftet endnu mere op og det er et nummer der helt klart vil fungere live.

Sang 3 hedder “Kneel in the valley”. Sangen bygger igen ligeså stille op og starter stille og bliver til sidst løftet mere med trommer og guitar og resten af bandet, et fedt Jacob Dinesen nummer der bliver bedre og bedre.

Sang 4 hedder “Take her away” og var første single fra albummet og blev udgivet allerede sidste år og spillet rundt til koncerterne så det er et nummer man efterhånden kender rigtig godt. Sangen er stadig noget af det fedeste Jacob har lavet og dette er mit ynglings nummer på albummet, igen er lyden meget Springsteen og dette er et ægte rocken roll nummer der bare fungere.

Sang 5 hedder “Never Run” og var 3. single fra albummet. “Never run” er anderledes i lydbilledet og er mere Jacob Dinesen end Springsteen, Det er et nummer der bliver bedre jo flere gang man høre den men som heller ikke høre til en af favoritterne, men den skal nok klare sig godt live er jeg sikker på.

Sang 6 hedder “Into your arms” og er 4. og nyeste single fra albummet, en rock ballade som Jacob Dinesen har skrevet sammen med sanger og sangskriver Søren Huss. “Into your arms” er en rigtig smuk rock ballade der er et af de få ned i tempo numre der er på cden, men endnu engang løfter nummeret sig og bandet spiller super godt og Jacob har igen kommet endnu tættere på en “Dinesen” lyd og med hans fantastiske stemme er dette nummer klart et af albummets stærkeste numre.

Sang 7 hedder “Beggar” og nu sker der for alvor noget anderledes og overraskende. “Beggar” er et dejligt 60er/tidlig 70er inspireret nummer hvor der er kommet trompeter på og igen ekstra gospel kor, nummeret lyder ikke som noget Jacob har lavet før men er et rigtig dejligt nummer der også bliver bedre af at høre flere gange og så bliver man glad af at høre den. Jacob viser også sin stemme fra andre sider og synger lidt højere toner end normalt hvilket klæder sangen og Jacobs stemme.

Sang 8 hedder “I know for certain” og er igen inde i en genre man ikke har hørt fra unge Dinesen før. Sangen er et moderne rock nummer og skifter mellem at havde fed guitar og en smule moderne lyd over sig hvilket klæder nummeret og er sikker på dette nummer også vil kunne fungere live, jeg sidder ihvertfald og har svært ved at rocke med når jeg høre den.

Sang 9 hedder “Telephone” igen god rock optempo lyd og Jacob synger mega fedt. Skal jeg vælge det mindst gode nummer på albummet bliver det dog nok “Telephone” uden at den er dårlig eller mindre god, det er et nummer der går godt igennem med resten af lydbilledet på albummet.

Sang 10 hedder “Search for you” og er et nummer der ligger mellem det stille og det op tempo, et nummer der klart bliver bedre af at blive hørt flere gange og igen viser Jacob nyde fede sider med sin fede stemme og han synger bare helt fantastisk og er et kæmpe talent.

Sang 11 er også den sidste sang og det mest stille nummer på albummet, sangen hedder “Ordinary guy” og er en fantastisk akustisk sang med Jacobs fantastiske dybe rock stemme, et af albummets bedste sange og en fantastisk afslutning på hvad der godt kunne gå hen og blive årets album 2018.

6 stjerner ud af 6 🙂 Jacob Dinesen har siden han udgav sit første album i 2015 taget Danmark med storm og af fare for at gentage mig selv vil jeg sige at det her var hvad Danmark havde brug for. I en tid hvor de fleste unge musikere helst skal lave pop og synge om de samme ting om og om igen så er det fantastisk med Jacob Dinesen der stadig går efter den gode tekst og den gode melodi og så har han en fantastisk stemme af en 23 årig. Danmarks nye musik håb hedder stadig Jacob Dinesen og han gør det fortsat super godt og er samtidlig i udvikling rent musikalsk.

Det var lidt om Jacob Dinesens nye album som både kan bestilles på cd, vinyl, LP og streames. Den gode Jacob har gjort rigtig meget ud af cden både indholdet og coveret så jeg vil helt klart forslå at man køber den på cd. Billedresultat for jacob dinesen found it På lørdag skal jeg til koncert i Grenaa med Johnny Madsen og det vil i kunne læse meget mere om her næste søndag.