Anmeldelse af Michael Falch solo koncert Grenaa

Anmeldelse af Anastacia Our songs

Hej musik elskere 🙂 I dag udgiver sangerinden Anastacia sit nye album, albummet er det 11 i rækken og det første nye album fra sangerinden med den store genkendelig stemme i 6 år, hun udgav sidst et album i 2017. Det nye album er med 12 coversange rigtig indspillet enten på tysk og til det nye album blevet oversat til engelsk eller oprindelige engelske sange indspillet af tyske sangere.

Sang 1 var 1. single og er et cover af det tyske band Die Toten Honsen sang “Tage wie diese” fra 2012 som med Anastacia er blevet oversat til “Best days”. Sangen er en typisk Anastacia sang som man ligeså godt kunne tro var hendes egen, det er fantastisk at høre hendes stemme igen og sangen er en god album åbner og man får tankerne tilbage til hendes storhedstid i 00erne, et fedt rock/pop nummer og en Anastacia der stadig synger helt fantastisk.

Sang 2 var 3. single og er et cover af Johannes Oerding fra 2019, “Now or never” der igen er en typisk fed Anastacia rock/pop sang med masser af tempo og guitar og Anastacias vildskab og fede stemme, sangen kunne også sagtens havde været noget fra “Det internationale melodi grand prix” og er klart en favorit sang fra albummet som man ikke kan undgå at sidde stille til og Anastacia viser for alvor at hun er tilbage.

Sang 3 hedder “Beautiful” og er rigtig udgivet af sangerinden Sarah Connor i 2015, sangen er en stille ballade som Anastacia tager til sig og synger på smukkeste vis og hun gør igen sangen til sin egen og med varme og power synger hun denne smukke ballade hjem på smukkeste vis.

Sang 4 var 4. single og er det tyske rock band Scorpions rock ballade “Still loving you” fra 1984 som er et af albummets mest kendte numre, Anastacia tager igen sangen til sig og selvom man kender sangen tænker man ikke over at det er Scorpions rigtig. Anastacia levere igen en powerfuld vokal og meget intens og sangen kunne sagtens havde været inkluderet på hendes cover album fra 2012 “Its a mans world”, originalen er fed men Anastacias version er federe.

Sang 5 hedder “Moonsoon” som det tyske band Tokio Hotel udgav i 2007, en sang jeg ikke er videre begejstret for, sangen er klart bedre med Anastacia men er ikke en sang man nødvendigvis vil vende tilbage til.

Sang 6 hedder “Born to live” og er rigtig indspillet af det tyske band Unheilig i 2010, sangen er en ballade med lidt tempo og Anastacia synger med en dejlig dybde i stemmen, ikke albummets bedste nummer men man bliver hængende som lytter og med Anastacias stemme og indlevelse får hun kørt den sikkert hjem.

sang 7 hedder “Cello” og er indspillet af den tyske sanger Udo Lindenberg i 1973, vi går nu endnu mere ned i tempo på en stille ballade og igen tager Anastacia den til sig og gør den til sin egen og igen kommer en dybde i stemmen frem som er kommet med årene og som klæder Anastacia og hun beviser igen at hun er en fantastisk sangerinde.

Sang 8 er 5. og nyeste single og hedder “Just you” og er rigtig indspillet af den tyske sanger Peter Maffay i 1979 og selv samme Peter synger med på den nye udgave med Anastacia, det er dog ikke ham der trækker det country venlige ballade nummer op men igen Anastacias varme dybe røst som redder nummeret hjem der ikke er albummets bedste nummer men som er et godt nummer med meget kor også. til sidst kommer en saxofon ind i lydbilledet der forstærker nummeret og gør det til et nummer der skiller sig meget ud fra resten af albummets meget rock/pop lyd.

Sang 9 hedder “Symphony” og er rigtig indspillet af den tyske gruppe Silbermond i 2004, igen er der tale om en ballade som Anastacia synger på smukkeste vis og her får hun for alvor vist hvad hun kan med sin fantastiske stemme og som lytter har man svært ved at holde tårerne tilbage og dette er klart et af albummets bedste numre.

Sang 10 var 2. single og er rigtig indspillet af det tyske band Reamonn i 2000, vi går op i tempo på et power pop/rock nummer der også sagtens kunne havde været et nummer Anastacia selv havde lavet, sangen bliver bedre ved flere lytninger uden at være albummets bedste sang.

Sang 11 hedder “Forever young” og er hittet fra 1984 af bandet Alphaville, nok albummets mest kendte nummer og igen tager Anastacia den til sig og man mærker hende i dette nummer der aldrig har været en kæmpe favorit ved mig, jeg kan lide sangen men syntes ikke det er verdens bedste jeg vil dog igen klart fortrække den i Anastacias udgave der lige har fået et pift op og gjort mere nutidig og så synger hun bare vanvittig fantastisk.

Sang 12 er også albummets sidste nummer og er sangen “An Angel” rigtig indspillet af det tyske band The Kelly family i 1994, Anastacia gør igen dette kendte og super gode nummer til sit eget og gør brug af et børnekor der forstærker nummeret og hun synger sangen på sin måde og sangen slutter fantastisk af på et comeback album fra verdens bedste sangerinde.

5 Stjerner ud af 6 🙂 Anastacia er tilbage og er gået tilbage til den mere rock/pop lyd som hun har gjort meget på sine albums, albummet her er klart bedre end hendes forrige mindre gode pop album “Evolution” og for mig er hun stadig verdens bedste sangerinde og hun burde ha meget mere opmærksomhed de seneste år 🙂 Albummet kan købes som cd, LP og downloades og streames 🙂 Jeg har bestilt cden 🙂

Det var lidt om Anastacias nye album 🙂