Anmeldelse af Mike Tramp album Songs of White Lion

Anbefaling af 4 nye sange Maj 2023

Hej musik elskere 🙂 I denne uges blogindlæg her på denne varme skønne sommerdag får i 4 nye sange at gå på weekend på 🙂

Christian Juncker- “Stor Grøn Puls”:

Sanger og sangskriver Christian Juncker der for nylig udgav sit nye solo album ligger ikke sovende og har nu udgivet en helt ny single i anledningen af åens dag “Stor grøn puls” hedder sangen og er en fed rocket sang fra Juncker i hans sædvanlige anderledes specielle tekstunivers og sangen bliver bestemt også bedre jo flere gange man høre den og er lidt mere opløftende end hans seneste mørke album.

Shakira- “acrostico”:

Den Colombianske sangerinde Shakira er også igen ude med en ny single denne gang skrevet til hendes 2 børn “acrostico” der betyder Arostisk og er skrevet som et brev til sine 2 børn, en sød ned i tempo pop ballade der er anderledes end de seneste optempo sange Shakira har udgivet og er dejligt at høre hende synge en stille ballade igen og at det er til hendes børn går lige i hjertet.

Laus Høybye- “Electric skin”:

Den tidligere barnestjerne Laus Høybye kendt fra Krummerne og de seneste år som skuespiller i bl.a tv serien “Lykke” og satire gruppen Platt-form er nu sprunget ud som sanger med sin første single i eget navn “Electric skin”. Laus har i flere sammenhæng vist at han er en fantastisk sanger og stemmen har han stadig her på sin debut single som voksen sanger, sangen “Electric skin” er en optempo dansevenlig engelsk sang der bevæger sig i electro/pop genren og sangen er ret fed selvom det ikke lige er den genre jeg lytter mest til men den dansevenlige lyd og Laus stemme gør det hele og så er det igen et nummer der bliver bedre for hver gang man høre den.

KIKI- “Dance all night”:

Og endelig er Ida Corr ude med nyt musik ikke som solist men som sangerinde i hendes nye duo band KIKI som hun har dannet sammen med sin kæreste Nicolai og sammen har de udgivet deres debut single “Dance all night” der er et dejligt pop danse nummer hvor man med det samme kan høre det er Ida der synger og nummeret bliver også kun bedre af at blive hørt flere gange og er perfekt at gå på weekend til, en dejlig debut fra denne nye duo og dejligt at høre nyt fra Ida Corr igen som jeg er blevet glad for efter hun var med i “Toppen af poppen” i 2016.

Det var lidt om 4 helt nye sange at gå på weekend på 🙂 På tirsdag skal jeg høre Mathilde Falch solo i Randers og derfor kan i allerede læse næste uges blogindlæg om onsdagen 🙂