Anmeldelse af Tim Christensen solo koncert på Fuglsøcenteret

anbefaling af 4 nye sange

Hej musik elskere 🙂 i denne uge får i 4 sange fra 2018 som jeg syntes er hver at give et lyt, 4 meget forskellige sange men som alligevel har nogle ting til fælles.

Første sang er fra det nye unge talent Daniel Jul der har lavet sin debut single “Kærlighed og kildevand”, måske en title der er brugt så meget før men til gengæld er sangen super fed og Daniel er et spændende bekendtskab. Teksten kredser meget om den verden vi lever i og de problemstillinger der kan være og Daniel rammer nogle emner der er meget op i tiden som det svære i at få et job og drømmen om at blive taget derhen hvor man ikke skal tænke på noget og man kan leve af kærlighed og kildevand er det store ønske i sangen. Melodien er pop/rock der er rigtig godt med guitar på og Daniel har en rigtig fed stemme og med 2 andre sange på youtube der lover godt er Daniel et spændende nyt bekendtskab i musikken som jeg glæder mig til at høre mere til. I kan finde sangen “Kærlighed og kildevand” på Spotify eller lige her på youtube:  https://www.youtube.com/watch?v=z3krdtW0cxc&list=PL95BC2088F2FC4F4C&index=6&t=0s og tjek evt. sangene “En 4 takts knallert” og “den gamle Å” ud på youtube også.

2. sang jeg har valgt at skrive om er den nye single fra rock håbet Jacob Dinesen der snart kommer med sin 3. cd og netop har udgivet hans nye single “Into your arms” der er en rock ballade som Jacob har skrevet sammen med sanger og sangskriver Søren Huss. Jacob er blevet kaldt den nye Bruce Springsteen og han kan da heller ikke løbe fra sin fede “Springsteen” agtige stemme men syntes også han er godt på vej til at finde sin egen stil og “Into your arms er et super smukt, fedt og rørende nummer som viser endnu engang Jacob Dinesens kæmpe unge talent og jeg ser i den grad frem til at hans nye album udkommer, han er stadig det helt store musik og rock håb og i en tid hvor meget af musikken styres af pop navne og pop musik der lyder ens er det fedt med Jacob Dinesen der stadig går efter den gamle bog nemlig den gode sang med den gode tekst og gode melodi og så har den unge Dinesen i den grad noget på hjertet og har vist at man sagtens kan få succes som musiker blot ved at skrive sange og ikke bare være med i et talent program. Sangen “Into your arms” kan høres på Spotify eller lige her: https://www.youtube.com/watch?v=uZ8LNPPnVZ0 album fra Jacob Dinesen er ude 16/11/2018 og den er bestilt og mon ikke jeg kunne finde på at skrive om den hvis tiden er til det.

3. sang er fra den udlandske pop/rock sanger David Cook der tidligere på året lavet sin nye EP og nu allerede altså har lavet en helt ny sang. Sangen hedder “Death of me” og er mega fed og fokusere på den rocket del af David, sangen ligger et sted mellem et roligt tempo og noget optempo råhed, sangen lyder nogle steder som det gamle nummer “Happy Together” fra 1967 uden jeg tror at der bevist er gjort brug af det og når alt kommer til alt er det et fedt nummer med David Cook. Sangen kan høres på Spotify eller på youtube lige her: https://www.youtube.com/watch?v=MysSwtJgszM.

Sidste sang jeg har valgt at skrive om er også den der skiller sig mest ud og er nyeste sang for den er nemlig udgivet idag. Sangen hedder “Giv folk en ekstra chance” og er en støttesang til socialt udsatte mennesker “Landsforeningen af væresteder” og sangen er skrevet og sunget af Jacob Haugaard som jeg normalvis bedst kan lide som en del af Finn og Jacob eller som Konference til festivaler og lignende. Men sangen er mega fed og sammen med Jacob er også Michael Falch, Jes Holtsø (Børge fra Olsen Banden), Frank Clifforth og Rock Nalle. Fedt nummer som støtter en god sag og som er et super initiativ fra Jacob Haugaard der synger af sine fulde lunger som han plejer, langt fra den bedste sanger men han er jo herlig 🙂 synge kan dog Broder Falch, Jes Holtsø og den ukendte Frank Clifforth der alle 3 bidrager på den fedeste måde på nummeret og så er videoen iovrit et herligt syn hvor man kan se hvor meget de 5 herre hygger sig. Sangen og videoen kan ses og høres her https://www.youtube.com/watch?v=N7L5mht0r2U advareles man får den på hjernen 🙂

Det var lidt om 4 sange jeg anbefaler at du høre 🙂 på lørdag skal jeg ind og se “Kærlighed ved første hik musical” som i vil kunne læse mere om på bloggen i næste uge 🙂