Anmeldelse af Bruce Springsteen Only the strong survive album

Anmeldelse af Bull og Hjorth koncert Apetit i Auning

Hej musik elskere 🙂 I går var jeg på Apetit i Auning hvor jeg bor og høre duoen Bull og Hjorth. Bull og Hjorth består af sanger og sangskriver Gorm Bull der også spiller guitar og keyboard og orgel spilleren Palle Hjorth som man kender som sideman for et hav af danske musikere.

Gorm og Palle kom i møde kommende ind på scenen hvor de hilste på de omkring 35 publikummer og startet stille og roligt ud med den passende sang “Velkommen” fra 2019 og netop det stilfærdige skulle være kernen i aftens koncert som de da også fortalte var en forsmag på en jule koncert tour de skulle på. Bull og Hjorth fortsatte stilfærdigt med både Gorms egne sange samt hans digte og vi fik også lidt Halfdan Rasmussen som i sangen “Noget om det slemme køn” som Bull og Hjorth selv indspillet i 2016. Vi fik også en sang fra deres nyeste album “Himlen og dybet 2” fra i år med sangen “Det regner i Miami” hvor de også fik taget deres medbragte Rytmeboks i brug. Både Gorm og Palle virket til at hygge sig på scenen og selvom koncerten var dejlig tilbagelænet så fik de da også publikum til at synge med på nogle af numrene.

Vi fik også deres egen julesang “Tag min hånd det er jul” fra 2017 der var endnu et stemningsfuldt nummer hvor man kom i julestemning. Inden pausen fik vi en opfordring til publikum i sangen “Bliv her lidt endnu” fra 2019 og da der var pause gik Gorm og Palle ned og snakket med publikum inden de 15 min tid efter gik videre med 2. sæt. I 2. sæt fik vi bl.a deres eget nummer “Russisk Roulette” hvor det både blev til en kommentar til Rusland og til at få publikum til at synge med og synge med fik de to musik vagabonder også publikum til i sangen “Postkort fra Benares”. Vi fik også Bull og Hjorths egen udgave af Gasolins “Kvinde min” fra 1975 med en ny melodi af Gorm der passet til det stilfærdige lydbillede og dette klædte sangen og man sad og lyttet og nød denne fine stilfærdige udgave.

Vi fik også Steffen Brandts danske udgave af Bob Dylans “To make you feel my love” som også var et smukt og lytteværdigt øjeblik i koncerten. Koncerten lakket mod enden og vi fik både Gorms digt om lillejuleaften og så sluttet vi endnu engang med ægte julestemning med Gasolin julesangen “endelig jul igen” fra 1976 som de fortolket på smukkeste og respektfulde måde og julestemningen steg endnu engang.

Og så var koncerten slut men Gorm og Palle valgte at blive på scenen og gav først deres egen smukke “Øjeblikket” fra 2020 og herefter fik vi en forsmag på en kommende udgivelse med den smukke “Søpindsvin og rav” der var et af aftens smukkeste øjeblikke og denne sang sluttet koncerten perfekt af.

5 stjerner ud af 6 🙂 Det var en fornøjelse at høre Bull og Hjorth live 🙂 de er en god og spændene duo der laver sange der ellers er så langt fra den smukstil der ellers pryder dagens Danmark og de har deres helt eget univers som man ikke kan finde ret mange andre der lyder som i 2022 🙂 selvom sætlisten var god og vi fik et stort udvalg af deres mange sange så manglet jeg dog nogle favoritter som “Hjerter i sandet” og “Hej lille du” og så kunne jeg godt havde brugt lidt flere sange fra deres seneste to albums fra 2020 og 2022 men alt i alt en dejlig stemningsfuld koncert i hyggelig omgivelser på Apetit i Auning 🙂

Det var lidt om koncerten med Bull og Hjorth 🙂 med Gorm Bulls stemningsfulde sange og gode tekster tilsat Palle Hjorths smukke og vilde keyboardspil 🙂 I aften er der endnu en koncert denne gang i Kolind hvor jeg skal høre Michelle Birkballe og det vil i kunne læse mere om på bloggen i morgen eller søndag 🙂