Anmeldelse af Jennifer Lopez Marry Me Album

Anmeldelse af Mathilde Falch Duo koncert Randers Bibliotek

Hej musik elskere 🙂 i går var jeg til en lille mini koncert med Mathilde Falch på Randers Bibliotek, med sig havde Mathilde sin faste guitarist Christian Kee og Mathilde spillet en times intim koncert.

Mathilde og Christian gik på scenen kl. 15 og startet med “Det jeg allerede har” fra 2015 der satte stemningen for koncerten og vi mødte fra start en veloplagt og nærværende spontan Mathilde. Koncerten var en god blanding fra alle Mathildes 5 studie albums og i alle slags humør fra den rocket “Alle taler” fra 2015 til den altid smukke og rammende “Stikkende savn” der også er fra 2015, men der var også plads til Mathildes glade sange som singlen “Planken ud” som Mathilde udgav sidste år og som til denne koncert endnu mere kom til sin ret og det er et dejlig glad optempo nummer som kun bliver bedre og bedre og som også fungeret bedre live.

Fra Mathildes debut album som i år har 10 års jubilæum og udkom i 2012 fik vi live hittet derfra “Nætter under stjernerne” som igen gik rent hjem hos publikum der glædeligt klappet og lyttet med og der kom flere og flere til i løbet af koncerten. Der var selvfølgelig også plads til de mere mørke Mathilde sange og Mathilde fik da også brugt sin taletid på igen at fortælle sin historie og sætte fokus på sårbarhed og det at for talt med nogen om sine problemer, et af de mørke sange vi fik var sangen “Suk” fra 2021 som også kom til sin ret og fungere bedre på en live scene og i duo format hvor teksten kom til sin fulde ret og man sad som lytter og lyttet intens med på den måde Mathilde inderligt sang sangen og med en smerte blandet med et lille glimt af håb.

En anden af de mere mørke/eftertænksomme sange vi fik var sangen “Tiden” fra 2017 hvis tekst også bare vækker genklang og sangen er måske endnu mere aktuel i dag end den var i 2017. Vi skulle selvfølgelig heller ikke snydes for et af Mathildes bedste numre og det tættest hun er kommet på et rigtig hit nemlig sangen “1000 grunde” om at ønske at bevare øjeblikket og det kunne vare evigt og som publikum sad man da også og ønsket koncerten bare kunne vare evigt, men koncerten nået sin ende og Mathilde sluttet med feststemning i fest/rock sangen “Ild i min røg” fra 2015 hvor Mathilde også fik flettet lidt af Hjalmers udgave af den ind, som hun fortalte så ville hendes søn kun høre “Ild i min røg” med Hjalmer og ikke med hende 🙂

Og så sluttet koncerten men Publikum ville havde mere og Mathilde og Christian var hurtig klar til at give et nummer mere der blev titel nummeret fra 2021 “Solen Brænder” der sluttet med håb og lys og masser af musikalsk kærlighed, Mathilde kom efterfølgende ned og hilste på de fremfødte og var ligesom på scenen imødekommende, nærværende og gav sig god tid.

5 stjerner ud af 6 🙂 Endnu en skøn koncert med Mathilde der ikke kun har udviklet sig musikalsk siden hendes start men også personlig og det har gjort hende til den søde, rare og talentfulde kvinde og sangerinde hun er i dag og at hendes karriere går op af pt. det er kun velfortjent og det er dejligt at opleve som fan fra starten og til nu, dejlig eftermiddag på Randers Bibliotek med Mathilde.

Det var lidt om koncerten med Mathilde Falch som jeg endelig fik hørt i 2022 og hvor det for første gang lod sig gøre at få snakket med hende efterfølgende 🙂