Anmeldelse af Mike Tramp Mand af en tid album

Anmeldelse af Michael Falch og Poul Krebs Duo koncert Randers

Hej musik elskere 🙂 I går var jeg til koncert med de 2 musikalske brødre Michael Falch og Poul Krebs på værket i Randers, koncerten var en akustisk duo koncert.

Falch og Krebs kom på scenen kl. 20 og lagde ud med deres nyeste udgivet sang sammen nemlig “Kalder drømmene tilbage” fra 2023 der startet koncerten godt ud og publikum var med fra start. Michael og Poul bød velkommen og fortalte at de til aftens koncert havde valgt hinandens sange så hvis der var nogle af Falchs sange man manglet ku man klage til Poul og omvendt med Krebs sange.

De fortsatte herefter med en af Pouls sange som Michael havde valgt der også er nyeste sang fra Poul fra 2023 fik vi “Den vej jeg går, og de startet alt i alt ud med nyeste sange for vi fik herefter fra Michaels seneste studie album fra 2021 sangen “Kirsebærtræer” der ikke er en favorit ved mig og jeg ville måske hellere havde hørt en af de andre sange fra Michaels “Elsker” album men omvendt var “Kirsebærtræer” bedre live end på indspilningen og både Michael og Poul delte her vokalen hvilket også var tilfældet i Krebs sangen “For enden af regnbuen” fra 1988 der var en sang publikum var glad for.

Vi fik herefter 2 sange skrevet til/om Michael og Pouls børn først fik vi Michaels rørende “Lille ulykkelige menneske” fra 2010 der er skrevet til hans datter Mathilde da hun var hårdest ramt og derefter fik vi Pouls sang om at blive ældre og mindes om man nået det man skulle med sine børn inden de blev store i den skønne “Copilot” fra 2022 som heldigvis har fået et liv på live scenerne og teksten rammer også spot on.

Herefter kom der et skift da vi fik Michaels fantastiske sang “Kære vorherre” (“En fodboldbøn”) fra 1997 der er en publikums favorit og publikum klappet og sang med på denne sang som også er en af mine favorit sange med Falchen. Herefter gik der grineflip i den da både Michael og Poul valgte at iføre sig det berømte mundharpestativ hvilket gav grin både blandt publikum og de 2 venner på scenen 🙂

Vi fik herefter de to på mundharpe til Pouls “Skabet” fra 2002 der dog ikke var et glædeligt genhør for mig og jeg har altid fundet den sang noget langsommelig, så var Michaels fantastiske sang fra tiden med “Mord i mørket” og sangen “Ud af mørket” fra 1986 bedre og var endnu engang fantastisk at høre denne evig fantastiske sang der i mine øre er et sandt mesterværk. Herefter fik vi titel nummeret fra deres fælles album fra 2015 “Tomandshånd” der var et skønt genhør og den sang er bare fantastisk og herefter var der pause.

Efter 20-25 min kom Michael og Poul på scenen igen hvor de fortsatte med deres fælles og vi fik fra 2015 den fantastiske “Derfra til evigheden” der åbnet 2. sæt super godt, vi fik derefter endnu en af Michaels rørende sange nemlig sangen skrevet til hans afdøde far “De første fugle uden dig” fra 1998. Michael fik herefter fortalt hvad der var hans ynglings sang med Poul og den fik vi herefter “På en kaj i Kalundborg” fra 1997 der også er et fantastisk filmisk nummer fra Poul og herefter fik vi opklaret hvorfor Poul ikke havde været med på Michaels støttesang “Den der elsker livet” fra 2018 Michael havde ganske vist ringet til Poul som den første men Poul dukket ikke op i studiet hvor Michael fandt ud af at han var på tour i den periode men så fik vi den i duo version i aften med Michael og Poul begge på sang og udover den sang bare er fantastisk så lød det også bare så godt med Poul på vokal og stemningen blandt publikum blev løftet.

Herefter fik vi fra 1995 Poul sangen “Til ære for dig” der også var et glædeligt genhør og altid er bedre live end på indspilningen og herefter fortalte Poul vi sku havde en fælles hymne og vi fik et af de største fællessang numre nemlig falches hit fra 1986 “I et land uden høje bjerge” og jeg skal da lige love for at fællessangen to fart publikum skrålet med på denne evig fantastiske sang om Danmark. Herefter fik vi endnu en af Pouls sange titel nummeret fra 1995 “Små sensationer” men nu skete der noget for i stedet for den originale udgave fik vi en mere blues udgave der lød mega fedt og var fedt at de havde lavet den sang om, det betød dog ikke at publikum sang mindre med for de sang glædeligt med på sangen endnu engang hvor ordet “1995” efterhånden er blevet udskiftet med “Det sprit nye årtusind”.

Nu var vi kommet til Pouls ynglings sang af Michaels og her ramte han plet for vi fik en af de smukkeste kærlighedssange der er skrevet nemlig “Den eneste i verden” fra 1992 der endnu engang blev sunget fantastisk og rørende af både Michael og Poul og til sidst hjalp publikum endnu engang med. Michael fortalte vi var ved at være ved det sidste nummer men at når de var færdige med deres duo tour så kom de rundt i landet til sommer med band sammen 🙂 vi sluttet derfor med forår og sommerstemning med Pouls sommer hit “Fri som et forår” fra 1990 og nu tog fanden ved publikum der spontant rejste sig op og skrålet med på denne fantastiske sommersang og herefter sluttet koncerten.

Men publikum var ikke færdige og de blev stående og de fik da også klappet Michael og Poul ind igen og Michael sagde at de måtte godt synge med på den næste men om de ku vente til efter 1. vers for Michael havde fået lov til at synge 1. vers og derefter fik vi Pouls største hit fra 1995 “Sådan nogen som os” som Michael startet, der gik dog ikke længe før publikum stemte i og Poul lod da også publikum synge mere med end Poul selv gjorde 🙂 Vi fik endnu et af de helt store hits denne gang fra Michael den sang der altid er med hvad end det er hans koncerter eller sammen med Poul “Mød mig i mørket” fra 1982 og stemningen og fællessangen steg og herefter takket Michael og Poul af og de tog imod kærligheden fra publikum og forlod scenen men publikum ville havde mere og de 2 herre måtte på scenen igen hvor de nu også valgte at stå op og vi fik som afslutning nummer Falchs smukke hit “De vildeste fugle” fra 1988 som Poul startet og den sang er da også bare bedst syntes jeg med Poul på vokalen og koncerten endte derfor med fællessang og en fantastisk stemning efter en fantastisk koncert.

5 Stjerner ud af 6 🙂 Når man efterhånden har hørt Michael og Poul live langt over 30 gange så kan de næsten ikke skuffe og det gjorde de heller ikke i aften 🙂 Jeg syntes dog det bedste ved denne koncert var 2. sæt og 1. sæt var i den mere stille afdeling 🙂 En anden ting der løftet koncerten var den fantastiske stemning der var på Værket i Randers med et veloplagt publikum der var kommet for at holde en fest, være en del af fælleskabet og synge med 🙂 og med Michael og Pouls fantastiske måde at optræde på og være til stede på blev det endnu en fantastisk koncert oplevelse 🙂

Her lidt billeder 🙂

Det var lidt om koncerten med Michael Falch og Poul Krebs på værket i Randers 🙂 På fredag udgiver den nye danske duo Glimtvis deres debut ep og det vil i kunne læse en anmeldelse af i næste uge 🙂