Anmeldelse af Smokie Koncert i Grenaa

anbefalinger af 5 nye sange maj 2019

Hej musik elskere 🙂 her får i anbefalinger fra 5 nye sange fra 5 nye kunstnere som jeg syntes er fede, der er tale om kunstnerne Juncker, Bruce Springsteen, D-A-D, Daniel Jul og Aura.

Første nye sang kommer fra den danske sanger og sangskriver Christian Juncker der har lavet den nye sang “Wallenberg” der er title sangen til det nye program “Kurs mod nord” der er en fortsættelse til programmet “Kurs mod fjerne kyster”, selv samme Juncker lavet også title sangen til det program nemlig det fantastiske nummer “Havana”. Den nye sang “Wallenberg” er en typisk Juncker sang og er modsat “Havana” mere op i tempo og Juncker synger helt fantastisk, sangen bliver bedre jo flere gange man høre den og selvom jeg personligt syntes at “Havana” var bedre så er “Wallenberg” klart værd at høre og hvis man i forvejen godt kan lide Juncker så bliver man ikke skuffet. Sangen kan høres på diverse streaming tjeneste eller på youtube på dette link: https://www.youtube.com/watch?v=_BEwvnxpeGM.

Næste nye sang er fra “The Boss” Bruce Springsteen der snart udgiver sit første nye album siden 2014 og første singlen hedder “Hello sunshine” og er meget i stil med Bruce tidligere udgivelser “Nebraska” og “Devils and dust” der var mere akustisk præget og det er også tilfældet med det nye album der kommer til juni. “Hello sunshine” er en rigtig Bruce Springsteen sang og det minder rigtig meget om stilen på de før nævnte albums. “Hello sunshine” har dog også lidt country still over sig hvilket bestemt ikke gør nummeret dårligere og dette er en ny fantastisk sang fra Bruce Springsteen der iovrit også fylder 70 til september men stadig er “Going strong” og stemmen er stadig ligeså fed som den altid har været. Sangen kan høres på diverse streaming tjenester eller lige her: https://www.youtube.com/watch?v=icJjlg5e6l8.

Næste nye sang er fra danske D-A-D der også har udgivet nyt og udgiver deres første nye album siden 2011 og det nye album kommer i slutningen af maj. Den nye sang hedder “Burning Star” og er en typisk D-A-D sang med tempo og Jesper Binzers fede stemme og resten af D-A-D der spiller for fuld udblæsning og dette nummer lover godt for det nye længe ventet album. Sangen kan høres på diverse streaming tjenester eller lige her: https://www.youtube.com/watch?v=rQNkTsLP3bo.

Næste nye sang er fra det nye unge talent Daniel Jul. Daniel lavet for noget tid siden sin fede debut single “Kærlighed og kildevand” en rock/pop sang med den gode tekst og melodi og nu er han ude med sin nye “Lang vej til månen” der fortsætter stilen med den gode rock melodi og den gode tekst og så synger Daniel rigtig godt. Sangen er lidt i stil med tidligere nævnt kunstner Christian Juncker og igen er dette et nummer der bliver bedre jo flere gange man høre den, og Daniel er en spændene ny sanger som jeg glæder mig til at høre mere fra. Sangen kan høres på diverse streaming tjenester eller her: https://www.youtube.com/watch?v=Av9SgmHIwtk. Daniel Jul

Den sidste sang jeg vil skrive om i denne omgang er den nye single fra sangerinden Aura, en sangerinde som jeg normalvis ikke lytter så meget til men også en der overrasket mig lidt positivt i “Toppen af poppen” hvor hun også viste en lidt anden side af sig selv som country sangerinde, en stil der klædte hende og som hun har valgt at gå videre med for den nye single hedder “Shania Twain” og er en rigtig country/pop basker og en skøn hyldest til Shania Twain. Hvis man ser bort fra den meget mærkelige video så er dette et super skønt country nummer fra Aura og det klæder hende og hendes stemme at gå den vej og jeg er vild med dette nummer. Sangen kan høres på diverse streaming tjeneste eller lige her: https://www.youtube.com/watch?v=Sk4SZ3gBawM. Aura Dione1.JPG

Det var lidt om 5 forskellige sange som jeg håber i vil gå ind og giv et lyt 🙂