Anmeldelse af Lars Lilholt Band koncert friheden 2017

Anmeldelse af Shane Filan: Love always cd

Hej musik elskere. 🙂

Nyt fra musikland, i dag har den Irske sanger og sangskriver Shane Filan udgivet sit 3. solo album “Love Always”.

Shane Filan startede sin musikalske karriere ved at være forsanger og medlem af Boy bandet Westlife fra deres start i 1998 og frem til de gik i opløsning i 2012, han har siden udgivet to solo albums det meget glade pop album “You and me” fra 2013 og den mere afdæmpet “Right here” i 2015 og nu altså “Love always” der består af 9 covernumre og 3 sange han selv har skrevet, så det er et cover album primat med hans ynglings kærlighedssange i forhold til hans tidligere solo albums der hovedsageligt har været hans egne sange.

Første sang er “This i promise you” rigtig indspillet af boy bandet Nsync i 2000. I forhold til Nsync meget boyband agtige version med Justin Timberlakes høje stemme er den i Shanes version mere moden og guitar basseret og med en mere dybde fra Shane og man tror på hvert eneste ord han synger, smuk start.

Sang 2 er det noget ældre nummer “Dont dream its over” fra 1986 rigtig indspillet af gruppen Crowded House, en mere akustisk version med Shane end den rigtige og det klær nummeret der dog stadig har noget guitar lyd på som original versionen også har, men en meget anderledes version med Shane og det er godt set ikke bare at lave fuldstændig samme version.

Sang 3 er “Make you feel my love” fra 1997 skrevet af Bob Dylan, oprindeligt indspillet af Billy Joel og herefter blevet indspillet i mange versioner af forskellige kunstnere. Shane tilføjer igen noget nyt til sangen på måden han synger den og hans vokal er jo fantastisk og han har styrke i sin vokal, dog vil jeg til hver en tid fortrække Ronan Keatings version af sangen fra 2009 hvor man føler det kommer mere fra hjertet og Shanes version bliver mere en nu skal det lyde godt version.

Sang 4 er “Beautiful in white” som Shane faktisk har sunget før, den er nemlig oprindeligt indspillet af netop Westlife. Man kan dog høre at Shane i den grad har fået mere erfaring med alderen og den nye version er meget smukkere end den oprindelige og så er der tilmed tilføjet kirkeklokker til nummeret, en rigtig smuk kærligheds ballade med Shanes fantastiske stemme i front.

Sang 5 er “Need you now” fra 2009 oprindeligt indspillet af gruppen Lady Antebellum, Shane tilføjer desværre ikke noget nyt eller ekstra til nummeret og for mig er det stadig bare et kedeligt popnummer der kunne havde været hvem som helst der sang.

Sang 6 er “Heaven” oprindeligt indspillet og skrevet af Bryan Adams i 1983. Det kan være farligt nogle gange at tag så kendt et nummer som de fleste kender og har et forhold til, Shane har dog gjort det helt rigtige at indspille nummeret der er blevet mere “nøgen” og intimt, og Shanes fantastiske stemme gør det hele i nummeret og ligesom man troet at man ville mangle guitarsoloen er denne version med strygere smukkere syntes jeg.

Sang 7 hedder “Completely” og er en ny sang Shane har skrevet til albummet, en smuk ballade hvor man kan mærke Shane og den smerte der ligger i sangen og man kan næsten mærke tårrene trille, en smuk og dejlig afslappende ballade.

Sang 8 er “Unbreakable” det er dog ikke Westlife sang men derimod Jamie Scotts sang fra 2015, igen er Shane gået efter at lave sangen til hans egen og det er da også en anderledes version i forhold til originalen og en version der passer bedre til Shane, og det kunne ligeså godt havde været et nummer Shane havde skrevet.

Sang 9 hedder “Eyes dont lie” og er igen skrevet af Shane, nummeret er dog en kedelig pop ballade med en tekst som man syntes at man har hørt før og det bliver for meget en Kliche desværre.

Sang 10 er den smukke ballade “I cant make you love me” rigtig indspillet af Bonnie Raitt og er lavet i rigtig mange versioner siden, Shane fortolker den som så mange andre før smukt og det er svært at ødelægge så smuk en sang, han gør det dog igen på hans måde og hans fantastiske stemme og fortolkning af nummeret er rørende og går helt ind under huden på en.

Sang 11 hedder “Crazy over you” og er igen et nyt nummer skrevet af Shane, dog føler man igen at man har hørt nummeret før og man kan endelig ikke høre den store forskel på “Crazy over you” og “Eyes dont lie”

Sang 12 og sidste nummer er “Eternal flame” oprindeligt indspillet af The bangles i 1988 og nogle vil måske også kende den med pige gruppen Atomic kitten der lavet en version i 2001. Shanes version er første gang jeg høre nummeret med en mand, og det klær nummeret og der er mere kræft i stemmen og det kommer mere fra hjertet, end det for eksempel gør i Atomic kittens version hvor man godt kan høre de ikke har de største stemmer og hvor det mere bliver en popversion. I Shanes version er den mere akustisk og lejerbåls agtig, god afslutning på et godt album.

4 stjerner ud af 6. Shane har lavet et rigtig godt cover album med rigtig gode fortolkninger og han synger helt fantastisk. Det jeg syntes der mangler på albummet er måske nogle flere ældre sange og også i stedet for de to af de nye sange han har skrevet til albummet, jeg syntes albummet er præget af rigtig mange nyere numre, måske for ikke at tag de allermest kendte numre som alle elsker og har et forhold til ?. Men alt i alt er albummet endnu et godt skud fra Shane og den er bestilt på imusic. 🙂 shane-love-always-cd-2017

Til sidst lidt nyheder: Nogle ved det måske men til november udgiver Jesper Binzer fra D-A-D sit første solo album, han har i dag udgivet en ny sang “Dying is easy (Rocken roll is hard)” et rigtig D-A-D/Jesper Binzer nummer og det lover godt for resten af albummet. 🙂 Så har Martin Brygmann udgivet sit første solo album der er på engelsk “Bates Delight” er et rigtig fint album hvor han har fået hjælp af underholdnings orkesteret og det viser igen at Martin er en dygtig mand der kan lide at lave forskellige ting.

Det var alt for denne gang 🙂

Music and love <3