Anmeldelse af Chief 1 Tro og Bjerge album + Alba August I wish i was someone else ep

Anmeldelse af Kirke kor koncert Sct. Peders kirke

Hej musik elskere 🙂 I går var jeg til koncert i Sct. Peders kirken i Randers i anledningen af spil dansk ugen, koncerten bød på kor koncert med 5 forskellige kor Growing gospel, Luna, 4tune, Riverside gospelchoir og Randers teater kor.

Koncerten startet 19:30 og det første kor var Growing gospel der lagde ud med 2 engelske sange skrevet af en dansk sangskriver, det lød rigtig godt i kirkerummet og stemmerne og sangene blev sunget godt, eneste var at når kor lederen skulle snakke i mikrofonen kunne man ikke høre så meget desværre så det meste der blev fortalt mellem numrene gik desværre lidt tabt.

Næste kor var Luna der havde valgt at gå på opdagelse i højskolesangbogen først med det nye højskolebog hit “Fortabt er jeg stadig” med Katrine Muff fra 2021 der var et dejligt genhør og passet så fint til kirken og den årstid vi er i. De fortsatte med en sang af Søren Huss jeg ikke kendte og heller ikke brændte sig fast i hukommelsen, til sidst fik vi endnu et af de nye højskolesangbog sange Ulige numres hit fra 2015 “Frit land” der også blev sunget godt.

Nu kom der flere ind til at spille instrumenter og vi skulle havde en fællessang nemlig Anne Linnets evig fantastiske “Tusind stykker” fra 1988, derefter var det blevet 4tune tur der sang 3 engelske sange igen skrevet af danske sangskrivere, vi fik bl.a en Tina Dickow sang, igen gode stemmer i kirkerummet.

Herefter var det blevet Riverside gospelchoir tur og nu gik der for alvor gospel i den og vi fik 3 gospel inspireret sange, 2 smukke sange sunget smukt i kirkerummet og til sidst fik vi en rigtig optempo fed gospel sang hvor publikum også fik klappet med og Riverside gospelchoir var klart aftens bedste oplevelse med gode gospel stemmer der fyldte det smukke kirkerum.

Vi sku nu havde en fællessang mere og nu rejste publikum sig op og sammen med kor og musikere sang de endnu en af Anne Linnets fantastiske sange “Barndommens gade” fra 1986 og stemningen blev nu løftet endnu højere.

Vi var nu nået til det sidste kor og det var Randers teater kor der som de eneste valgte at synge a Cappella og vi fik nu flere danske sange først News hit med Søs Fenger “Du er” fra 1985 sunget fantastisk, herefter fik vi det ukendte nummer for mig “Skybrud” med Marianne Søgaard fra 2020 der dog blev sunget på smukkeste vis og det var et meget rørende og stemningsfuld nummer. Til slut fik vi lidt malplaceret en sommersang Det brune punktums hit fra 1999 “Ud i det blå” der dog blev sunget mega fedt og det er jo et dejligt glad nummer og den blev kørt sikkert hjem af Randers teater kor der også sang virkelig godt og spredte glæde.

Vi var nu nået til afslutningen og alle 5 kor kom nu på scenen eller det vil sige de stod 5 forskellige steder 🙂 alle 5 kor sluttet smukt af med en Oh land sang som jeg ikke kendte i forvejen men som virkelig ramte mig og det lød fantastisk med alle 5 kor på banen i det smukke kirkerum som lydbillede, sangen hed “Elsker dig mer” og er fra 2018 og med Oh land er den også fantastisk og i får den lige her og lytte til: Oh Land – Elsker Dig Mer (Official Audio) – YouTube

5 stjerner ud af 6 🙂 super dejlig aften med de 5 dygtige kor i hyggelige smukke omgivelser i Sct. Peders kirken Randers med gode sangvalg af både kendte og ukendte sange 🙂 Jeg syntes specielt den sidste del med Riverside gospelchoir og Randers teater kor samt alle 5 kor til sidst var det bedste 🙂 Dejlig aften 🙂

Det var lidt om kirke kor koncerten i Randers 🙂 I næste uge skal jeg til koncert med Isse om fredagen i Vejle og det vil i kunne læse mere om på bloggen 🙂 hold øje med musiksiden indtil da resten af ugen hvor den står på dansk musik 🙂