Anmeldelse af Atlantis musical Musikhuset Århus

Anmeldelse af Poul Krebs og Danmarks underholdnings orkester live i Randers

Hej musik elskere 🙂 i går var jeg til koncert med Poul Krebs, en speciel koncert hvor Poul udover sit band Troels Skjærbæk på bas, Palle Hjorth på keyboard og Rasmus Valldorf på trommer også havde selveste Danmarks underholdnings orkester med, dette gav bl.a nyt liv til Pouls sange og det blev en fantastisk og magisk koncert aften.

Poul, band og underholdnings orkesteret med dirigent gik på kl. 20:02 hvor Danmarks underholdnings orkester slog den første tone an og spillet en lang flot intro inden at første nummer begyndte nemlig nyeste Poul Krebs single “Det bliver godt igen” der udkom i sommers og som er skrevet under og om Corona og at alt bliver godt igen og denne aften troet man endnu engang på at den gode Poul K. har fået ret. Poul bød velkommen og fortsatte med endnu en ny sang fra 2020 “Sommer i april” og begge sange passet perfekt ind i lyden af Underholdnings orkesteret der spillet smukt på disse to numre.

Og vi blev i de lidt nye sange og Poul fortalte at mange af sangene der var med i aften var medlem af fagforeningen “Vi kommer så sjældent ud” og næste nummer er da heller ikke et nummer jeg har hørt live nemlig det gode nummer “Du bære på det du har mistet” fra Pouls seneste album fra 2020, det var fedt at høre sangene folde sig ud sammen med Danmarks underholdnings orkester på ny og dette kom specielt til udtryk i det næste nummer den fantastiske “Mesterværk” fra 2006 der passet perfekt ind i lydbilledet og det var skønt at høre det nummer live igen.

Vi fik endnu et af de helt gamle numre hvor Poul fortalte vi skulle lukke øjnene og forestille os at vi så en sort/hvid film og dette var ikke helt forkert for sangen “På en kaj i Kalundborg” kom virkelig til sit ret i sin version med Underholdnings orkesteret og man så den sort/hvide film for sig, og hvis man så en sort/hvid film for sig i den sang så, så man en gamle Western film for sig  i næste sang den nok bedste sang med Poul Krebs på engelsk nemlig “Gone gone gone” fra 1992 der for alvor også kom til sin ret denne aften sammen med Danmarks underholdnings orkester.

Poul fortalte herefter om hans første danske idol der var Peter Belli og som en hyldest til ham fik vi sangen “For enden af regnbuen” fra 1993 som Peter Belli også har indspillet sin version af. Poul valgte bevist mange gange ikke at fortælle hvilket nummer der nu kom og derfor sad man i spænding hver gang en ny sang startet for man kunne ikke høre hvilke sang der var tale om som for eksempel hittet “Hør suset” fra 1997 der for alvor også fandt nyt liv til aftens koncert med Danmarks underholdnings orkester.

Dirigenten forlod nu scenen og Underholdnings orkesteret fik en pause mens at Poul, Troels, Palle og Rasmus sang Pouls fantastiske sang fra 1990 “Brudebuketten” i en a Capella udgave, et af aftenens smukkeste øjeblikke og de 3 bandmedlemmer sang sangen med Poul på smukkeste vis hvor specielt Troels og Palle viste at de også har nogle super gode stemmer. Dirigenten kom ind igen og vi fik den smukke “1000 stemmers kor” fra 2020 der i den grad også gjorde sig godt til denne koncert og som publikum havde man lyst til bare at læne sig tilbage, lukke øjnene og nyde øjeblikket. Poul fortalte at der sikkert sad nogen blandt publikum og tænkte hvorfor spiller han ikke hitsene og det var stikorderet til den næste sang som selvfølgelig var “Sådan nogen som os” fra 1995 i en udgave som man aldrig har hørt før og den blev endnu engang sunget og spillet på smukkeste vis nu med hjælp fra Danmarks underholdnings orkester og sangen blev modtaget med stående applaus fra publikum.

Poul fortalte at den næste sang var blevet til fordi vi både havde mistet Kim Larsen, Master Fatman og Sean Connery og Poul kom nu med en opfordring til at vi sang med på sangen og vi fik derefter det nye live hit “Ingen grænser for kærlighed” fra 2020 der også var aftenens mest optempo nummer og den sang skabte til aftens koncert endnu engang masser af mangfoldighed og glæde blandt publikum og publikum både sang med og til sidst rejste publikum sig også op til denne skønne nye Krebs klassiker. Koncerten nærmet sig nu sin afslutning og vi fik endnu en “Vi kommer så sjældent ud” sang nemlig den fantastiske “Lad mig følge med” fra 1999 der også var så skøn at høre igen og minderne om alle de Krebs koncert jeg efterhånden har været til kom frem og gåsehuden blev frembragt af hvor smukt dette nummer blev spillet denne aften, publikum kvitteret med endnu en stående applaus og Poul, band og Danmarks underholdnings orkester tog imod det og Poul og Dirigent forlod nu scenen men selvfølgelig var de ikke helt færdige og de kom ind igen hvor vi først fik den smukke “Send lige en engel” fra 2020 hvor publikum tændte deres mobiltelefoner med lys i (og en enkel lighter) og det var med til at gøre det til en ekstra smuk oplevelse at høre dette i forvejen smukke nummer, herefter fik vi endnu en glemt sang fra 2009 “Skrøbelige ven” hvor den gode Troels Skjærbæk igen viste at han altså også har en god stemme og på denne udgave fyldte den næsten ligeså meget som Pouls ligesom Palle igen sang super godt kor.

Poul og Band takket igen af og forlod scenen og publikum rejste sig og de fik endnu engang klappet dem ind og Poul fortalte at hans to største problemer i livet havde været at i “Sådan nogen som os” når han sang “Kom lige og sæt dig” så rejste folk sig og når han skulle spille ekstranumre så råbte de en anden mands navn 🙂 dette var selvfølgelig et tegn på at vi som sidste ekstranummer skulle havde sangen om “Johnny han var lige ved at blive sindssyg” fra 1997 og selvfølgelig skulle vi da ikke snydes for dette hit der passet perfekt ind i lyden med Danmarks underholdnings orkester og publikum stod nu op og skrålet med på dette fantastiske hit der endte ud i at Poul overtog dirigent stokken 🙂 et sjovt og fedt indslag i koncerten også og Poul lignet med sine bevægelser en ægte Dirigent. Og så var det slut, publikum klappet og Poul, band, dirigent og Underholdnings orkesteret måtte gå på scenen flere gang for at modtage publikums hyldest, noget de i sandhed også havde fortjent.

6 Stjerner ud af 6 🙂 Dette var min 33. koncert med Poul Krebs og en af de bedste oplevelser og mest anderledes, en koncert hvor de numre man har hørt mange gange igennem årene blev hørt på en ny måde og det var både fedt og rørende at opleve når man som jeg har fulgt og hørt Poul Krebs i så mange år og hørt så mange koncerter, fantastisk, magisk og storladen koncert med Danmarks bedste Underholdnings orkester, Troels Skjærbæk, Palle Hjorth, Rasmus Valldorf og selvfølgelig Danmarks egen Poul Krebs.

Det var lidt om koncerten med Poul Krebs og Danmarks Underholdnings orkester 🙂 I næste uge holder bloggen Efterårsferie men i vil stadig kunne finde masser af musik på musiksiden på facebook og så vender bloggen tilbage i uge 43 🙂