Anmeldelse af michael bolton a symfoni of hits cd

Anmeldelse af Ufrankeret EP: Postkort fra København

Hej musik elskere 🙂

I sidste uge udgav duoen Ufrankeret deres debut ep “Postkort fra København”. Forsanger i bandet er Danni Elmo der startet sin musikalske karriere da han blev nummer 2 i Dansk melodi grand prix med sangen “2 in 1” og derefter udgav sit debut album “Back for more”, siden har han deltaget i melodi grand prix i 2007 og 2014 og i 2016 udgav han sit 2. album “Sidstevælger” og har siden udgivet en del singler og en enkel ep, nu er han aktuel med sit band Ufrankeret og deres debut ep “Postkort fra København”.

Første sang er title nummeret “Postkort fra København”, en sang der fokusere på den gode melodi og den gode tekst, en sang der handler om at være flyttet til København og skrive et postkort hjem til sin mor og fortælle hvordan man har det. Danni synger super fedt og sangen minder meget om det musik han ellers laver til daglig og rent musikalsk ligger hans stemme og musik meget op af Thomas Helmig, en snert af noget inspiration fra Kim Larsen på musik og tekst siden kan man også godt høre, denne sang er et super fedt nummer og den bedste på epen.

Sang 2 hedder “Lille Marie” og er en stille ballade, igen kan man høre det er Danni Elmo og man tænker ikke så meget over at det er Ufrankeret. Sangen lyder ikke som noget man har hørt før og det er dejligt med noget musik der ikke lyder som 700 andre pop numre i radioen.

Sang 3 hedder “Sang om livet” og fortsætter den anderledes rock/pop stil med en snert af noget country, faktisk er det svært at sætte bestemt genre på Danni og Ufrankeret musik fordi det ikke lyder som noget andet man har hørt, man er dog ikke i tvivl om at det er Danni der er hovedmanden bag og han er udover en god og fed sanger også en rigtig god og speciel sangskriver og sangene her kunne lige så godt havde været på en Danni Elmo udgivelse. “Sang om livet” er meget afslappet og tilbagelænet og er dejligt at lytte til, samt der ikke er gjort brug af moderne teknik man kan høre det der er indspillet er direkte og at det kommer fra hjertet og kærlighed til musikken.

Sang 4 hedder “Villa melankoli, igen en stille sang om at finde ud af at den man troet man skulle være sammen med for evigt ikke var den eneste ene, sangen er rigtig god og man lytter til teksten men pludselig er sangen så også slut efter 2:08 min.

Sang 5 er også sidste nummer og hedder “Lang vej hjem”, igen et nummer der er nede i tempo og hvor guitaren er meget i centrum. Sangen afrunder en super fed ep udgivelse og det eneste man kunne ønske var blot at der var flere numre på 🙂

6 stjerner ud af 6 🙂 Super fed ep og jeg syntes faktisk det er den bedste udgivelse Danni Elmo har lavet og bandet Ufrankeret kan klart anbefales ligesom Danni Elmo kan, og selvom det måske mere bare er en udgivelse med Danni så kan man sagtens høre en udvikling fra han startet til nu. Ufrankeret kan høres på spotify, itunes eller ligne og streames, Dannis andre udgivelser kan man også finde der 🙂 Billedresultat for ufrankeret postkort fra københavn

Det var lidt om Danni Elmo og Ufrankeret debut ep 🙂 på lørdag skal jeg endelig til årets første koncert med Nikolaj og piloterne og det vil i kunne læse meget mere om her på bloggen på Mikaelsmusikunivers i næste uge 🙂

Billedresultat for Danni elmo 2019