anmeldelse af Kirsten Mørk cd: Rød mand gå

Anbefaling af 2 nye sange

Hej musik elskere 🙂 i denne uge får i min anbefaling af 2 nye numre, et med det udenlandske band Casting Crowns og et med det danske band Naturel born hippies.

Den første sang er med det udenlandske band Casting Crowns der er et kristen band der har udgivet 7 cder, stilen er rock/pop blandet med lidt folkemusik med brug af violin. Deres nye single hedder “Only Jesus” og er et rigtig rock/pop nummer hvor teksten igen kredser om et kristen budskab. Nummeret starter stille men kommer op i tempo efter første omkvæd, nummeret er dejligt at lytte til og forsanger Mark Hall har en god stemme der til tider dog kan minde om noget man har hørt før, men sangen holder og hvis man er til rock/pop musik og med tekster der handler om noget relevant så skal man give Casting Crowns et lyt og speciel “Only Jesus” som kan lyttes til her https://www.youtube.com/watch?v=MVU3wX7Sbog og har man lyst til at høre mere kan debutalbummet fra 2003 “Casting Crowns” anbefaldes med bl.a “What if his people prayed” og “If we are the Body. Begge sange kan du høre lige her https://www.youtube.com/watch?v=oRiTqfqz4zU og her https://www.youtube.com/watch?v=kAWeHo8E70E.

Billedresultat for Casting crowns 2018

Næste sang er med det danske band Natural born hippies der nok mest er kendt for deres fortolkning af The kinks nummeret “Lola” (If you ever”) og sidst de lavet et album var da også i 2005, forsanger Dan Hougesen har jeg engang oplevet live hvor han sang covernumre så kender lidt til hans fede stemme. Den nye single hedder “Mandela under the sun” og er blevet udvalgt til at være den officielle støtte sang for Mandela familiens velgørenhedsbrand “Long Walk to Freedom”. Sangen er en rigtig rock/pop sang godt med guitar og trommer og så synger Dan super fedt med sin rå stemme og igen er teksten jo i den grad relevant og slår et slag for frihed og sammenhold, med sig har de et kæmpe kor der speciel til sidst fylder i nummeret og det lyder bare super godt, og så bliver nummeret bedre jo flere gange man høre den. Er man igen til rock/pop med et band der måske af mange kan sammenlignes med Nirvana og D-A-D i den mere bløde ende så er “Mandela under the sun” lige et nummer for dig, sangen kan høres her https://www.youtube.com/watch?v=9wWSXwOFIZo¨.

Billedresultat for natural born hippies mandela
Det var lidt anbefalinger fra mig som jeg håber vil falde i nogens smag 🙂 på gensyn til næste gang 🙂