Anmeldelse af Juncker koncert i Kolding Boldklub d. 4/11/2017

Anmeldelse af Jacob Dinesen koncert i Stubhuset i Støvring

dsc02869Hej musik elskere 🙂 jeg var i går til koncert med det nye danske musik håb Jacob Dinesen der det sidste års tid har vist sig som et af de helt store nye positive musikere her i Danmark, med en stemme som en anden Bruce Springsteen og med sange der har noget på hjertet har den 22 årige unge musiker bevist at selvom man er ung musiker behøver det hele ikke at lyde ens og være pop musik så det kan blive spillet i radioen, og at rock musikken med en snert af det folkelige/country inspireret i den grad kan samle alle aldre og køn.

Aften startede dog ud med lidt opvarmning nemlig det nye band Northern Assembly der dog ikke har bredt sig i min hukommelse efterfulgt, der var et nummer som var meget i stil med det musik Jacob Dinesen laver men ellers var det en tand for kedeligt og anonymt til mig, sangerinden i bandet Dina viste sig dog at hun synger kor på Jacobs nyeste single, hvilket jeg vil vende tilbage til.

Efter en halv times opvarmning og en halv times pause kom Jacob endelig på scenen med sit fantastiske band Rasmus Rydahl på guitar og keyboard, Jens Pilgaard på bas og Jonas Sandberg Hansen på trommer. De startede stille og roligt ud med nummeret “Again” fra 2016, nummeret bygget dog stille og roligt op live og var mere op i gear end den er på cden.

Vi fik herefter muligvis et nyt nummer ? i hvert fald har jeg aldrig hørt “I’ve Walked” før, men den var lige i Jacob Dinesens stil og publikum var allerede godt med. Vi fik derefter det lidt Johnny cash/Leonard Cohn agtdige nummer “Goodhearted Father” fra 2016 som Jacob leveret med sin meget dybe rå stemme, hvis man lukket øjnene skulle man ikke tro at det var en 22 årige der stod og sang.

Jacob bød publikum velkommen og sagde at de startede stille ud men om vi var klar til noget rocken roll og derefter startede han på den nyeste single der har været spillet meget i radioen siden den udkom i sommers nemlig det fede rocknummer “Take her away”, hvor vi her i aftens anledning fik den nævnte sangerinde fra før Dina med ind på kor dsc02858 og hun viste at hun nok er bedst som korsanger. I dette nummer blev rockfesten for alvor sparket i gang og både Jacob, Dina, bandet og publikum var op i gear på dette nummer og klar på at feste.

Og festen fortsatte i “Take Me to the River” fra 2016, hvorefter tempoet blev sat en smule ned med nummeret “Count the Ways” fra 2015 hvor Rasmus også kom på banen og viste hvilken dygtig og fed guitarrist han er.

Koncerten var i det hele taget en god blanding af de stille numre som “Forever Changed” fra 2015 og de mere rocket numre, og så sang publikum godt med på størstedel af sangene som da Jacob spillede den sang der var den første han skrev “Dancing Devil” fra 2015.

Koncerten bød også på endnu et nyt nummer “Haunted” som publikum også tog godt imod og som jeg er sikker på nok skal blive en ny Jacob Dinesen klassiker, og med konfetti og Rasmus der tog guitaren op på ryggen og spillede blev det også en fed optræden af dette nye nummer. dsc02881

Herefter fik vi de mere stille numre “Torn pride” fra 2016, “The letter” fra 2016 og så fik vi et ukendt Johnny Cash nummer “Long Black Veil” hvorefter Jacob og bandet var klar til at rocke igen og derfor vi fik “Beautiful Sight” fra 2016 og så hev Jacob mundharpen frem og vi fik “Jessie” fra 2016 hvor Jacob tog turen fra scenen og ned til publikum hvilket gjorde at koncerten nået sit højeste og hvor alle for alvor var en del af festen. dsc02889

Koncerten blev rundet af på ægte rocken roll maner med “Say your name” fra 2015 og så var det slut, men publikum var ikke færdige og Jacob måtte på scenen igen og så fik vi hans store hit som vi ikke ville kunne undvære nemlig “Roll with me” fra 2016.

Jacob sluttet herefter af med det smukke nummer “My old friend” fra 2016 og så var det slut på en fantastisk aften i rocken rolls tegn.

6 stjerner ud af 6 🙂 i en tid hvor mange unge nye musikere stort set kommer ud med sange der minder om hinanden og hvor sangene efter min mening ikke har så meget på hjertet er det dejligt at vi her i Danmark har fået en sanger som Jacob Dinesen som overrasker med sit store talent, sin modenhed og at han er meget nede på jorden og selv har skrevet alle sine sange selv i forhold til så mange andre man kunne nævne. Jacob viste endnu engang at han også er fantastisk at opleve live og det eneste nummer jeg manglet til denne koncert var min personlige favorit “Tell you” fra 2015 men ellers var det en god blanding af de rocket sange og de stille ballader, hvilket Jacob mestre begge dele af. En fornøjelse var det også at se hvordan publikum bare var med på alle sangene og normalt vis når en kunstner spiller et stille nummer begynder snakken, der var det fedt at opleve at publikum var helt stille og lyttende. Jacob Dinesen er allerede blevet et kæmpe navn og jeg er sikker på han bliver endnu større og vil være her i mange år, Jacob Dinesen er det Danmark har haft brug for længe.

Her lidt flere billeder 🙂 dsc02865dsc02856dsc02882dsc02891

Det var lidt fra en fantastisk aften med Jacob Dinesen og hans dygtige hold af musikere. Her lidt nyt, Jennifer Lopez udgav i går endnu en ny spansk single der hedder “Amour Amour Amour” der betyder Elsker, endnu et godt spansk popnummer fra Jennifer Lopez og man kan finde nummeret på bl.a youtube. Så har Rasmus Seebach udgivet en ny sang til sin afdøde far Tommy Seebach, nummeret hedder “Farfar sang” som er en smuk hyldest til Tommy og som er skrevet så Rasmus nyfødte søn måske også kan få et billede af hvordan hans farfar var, den kan også bl.a findes på youtube med en iovrit rigtig fin video til også.

dsc02900