Anmeldelse af Mike Tramp akustisk solo koncert med Sebastian Groset grenaa

Anbefalinger af to nye sange

Hej musik elskere 🙂 I dagens blogindlæg får i anbefalinger af to helt nye sange fra to musikere der begge hedder Falch til efternavn, der er nemlig tale om Michael Falch nye single “Juble igen som fugle” og hans datter Mathilde Falch nye single “Mellem mig og gud”, to rigtig fede numre på hver deres måde som jeg rigtig gerne vil skrive lidt om og anbefale at i går ind og lytter til.

Michael Falch- “Juble igen som fugle”:

Den gode Michael Falch har brugt tiden fornuftig her i Corona tiden efter en aflyst og udskudt Malurt tour har han været igang med nye sange til det album der rigtig skulle være kommet i 2021, nu kommer det til Oktober og 1. single derfra er denne skønne, fede, fantastiske glade sang fra broder Falch “Juble igen som fugle” der er et meget glad og rocket nummer fra Michael hvilket i den grad klæder ham. Sangen er ikke 100 % klassisk rock som man tidligere har hørt fra Michael men er mere en fed rock/pop sag der dog stadig er den mest rocket sang han har udgivet i meget lang tid. Med en tekst om at få den eneste ene tilbage så de igen kan juble som fugle, man kan ikke undgå at blive glad af dette fede nummer som også bare sætter sig fast efter 1. lytning og man har lyst til at høre den igen og igen og bare skrue Max op for lyden. er i til fed rock/pop lyd med masser af guitar og til glade sange og gode tekster så skal i høre den nye med Michael Falch, i kan finde den hvor i lytter til musik, “Juble igen som fugle”.

Mathilde Falch- “Mellem mig og gud”:

Michaels talentfulde datter Mathilde har også brugt tiden fornuftig her i Corona, hun har kæmpet for musikken ikke kun sig selv men også for andre og specielt de nye små musik navne bl.a ved at hun holde “Online Festival” på sin facebook side hvor en række nye navne lånte den til at spille online koncerter. Hun har også skrevet nye sange og efter planen skulle hendes nye album komme til Februar 2021 og hun har idag udgivet 1. singlen “Mellem mig og gud” der er et meget anderledes nummer der både rummer noget velkendt Mathilde samtidlig den rummer en ny lyd for hende og nogle steder lidt moderne lyd og også en snert af noget spansk guitar. Sangen er en super fed rock sang hvor Mathilde igen har skrevet en super god tekst og synger super godt, nummeret rummer også et meget “Mathilde” agtigt kor hvor bl.a sanger og sangskriver Michel Belli medvirker. Sangen er en drømmende en af slagsen med en drømmende tekst hvor bare titlen “Mellem mig og gud” er fed og så kommer man ellers ud på en musikalsk rejse hvor vi høre guitar, spansk guitar, Mathilde lyd, moderne lyd, trompeter, klokkespil m.m, et nummer der bliver bedre jo flere gange man høre den så er du til gode tekster, musik der ikke lyder som noget man normalt høre og en sangerinde der går sine egne veje og er tro mod sig selv så skal i finde “Mellem mig og gud” med Mathilde Falch hvor i lytter til musik.

Det var lidt om to nye sange fra to generationer 🙂 Den fantastiske erfaren Michael Falch der de sidste 14-15 år har vist at han stadig er aktuel på den danske musikscene og i år har 40 års jubilæum og hans dygtige musikalske datter Mathilde der siden hun startet i 2009 har vist at hun er kommet for at blive og været tro mod sig selv og det nok netop er derfor en af grundene til at hun kun bliver større og større og med den nye single viser hun igen at hun er en af de bedste nyere sangerinder vi har fået inden for de sidste 10-11 år på den danske musikscene.