Anmeldelse af Phil Collins live + opvarmning Mike and the Mechanics Århus 2019

Anmeldelse af Bon Jovi koncert Sønderborg 2019

Hej musik elskere 🙂 Jeg var igår i Sønderborg og høre Bon jovi, opvarmningen var Def leppard der leveret fin 80er rock dog uden den store tilstede eller kommunikation med publikum og det fedeste i timerne fra kl. 19 til 20:15 hvor de spillet var at vejret var mega lækkert med 19 grader og høj solskin og vejret skulle vise sig at holde resten af aften.

kl. 21 startet storskærmene på scenen med en bil der kørte igennem Sønderborg by og derefter trådte Bon Jovi på scenen der består af frontmanden Jon Bon Jovi, Keyboardspiller David Bryan og trommeslager Tico Torres. Med live på scenen havde de også Everett Bradley på percussion, Hugh Mcdonald på bas, guitarist Phil X og guitarist og sangskriver John Shanks. Bon Jovi var fra start tændt og startet koncerten med det fede nummer “This house is not for sale” fra 2016 og allerede i næste nummer fik Jon gang i publikum og fik dem der sad ned til at rejse sig op imens han sang “Raise your hands” fra 1986. Jon bød velkommen og sagde at det var fedt at se så mange mennesker og derefter følte endnu et rock hit nemlig “You give love a bad name” fra 1986 og “Born to be my baby” fra 1989 fuldte lige efter.

Herefter fik vi måske lidt overaskende men på den gode måde det super fede nummer “Roller Coaster” fra 2016 hvor man desværre godt kunne mærke på publikum at den var der ikke ret mange der kendte. Det næste nummer “Lost highway” fra 2007 løftet dog publikums opmærksomhed igen imens at der på den ene af de 3 storskærme kom en vej frem på billedet. Jon fortalte at nu skulle de havde det nummer der startet det hele og David gik da også igang med den kendte keyboard forspil mens publikum skreg, men Jon bad ham stoppe da han ikke syntes vi skreg højt nok og så måtte publikum igang igen og David gav os keyboard introen igen og vi fik debut singlen “Runaway” fra 1984. Festen fortsatte med “We werent born to follow” fra 2009 og “Have a nice day” fra 2005 hvor Jon og resten af bandet gav den max gas og publikum i den grad var med, og rock festen fortsatte med hittet “Keep the faith” fra 1992 der endte ud i guitar solo fra Phil og John inden David gav os en super fed keyboard solo, Tico sad bag trommerne og gav den også max gas.

Jon kom på scenen igen og havde nu skiftet tøj og nu fik vi aftens eneste stille nummer igen lidt overraskende den utrolig smukke “Amen” fra 2013 der blev leveret smukt og inderligt af Jon men hvor man igen kunne mærke på publikum at det ikke var en sang de kendte og havde måske været mere vellykket at tag en af de kendte ballader men så igen “Amen” er bare en utrolig smuk sang. Jon fik dog hurtig fat i publikum igen med sangene “In these arms” fra 1992 og mega hittet “Its my life” fra 2000, ja selv det nyere nummer “We dont run” fra 2015 faldt i rigtig god jord og passet perfekt ind i sættet med Bon Jovis lyd. Næste nummer var et nummer jeg manglet både da jeg hørte Bon Jovi på gl. Estrup og i Parken derfor var jeg utrolig glad for at Bon jovi her i Sønderborg spillet “Someday i be saturday night” fra 1994 der også vækket glæde ved publikum og Bon Jovi leveret den også i top klasse.

I næste nummer “Lay your hands on me” fra 1988 valgte Jon at tag turen ned til publikum og gav hånd til dem der stod fårets og så valgte han at kravle op på det fårets rækværk og holde ved en af publikum og sang sangen sammen med publikum, et super fedt øjeblik der viste en modig sanger der havde en kæmpe tillid til sit publikum.

Herefter fik vi “Captain Crash and the beauty queen from mars” fra 2000 der på tros af at det ikke er et af hitsene altid er et nummer der bare fungere live. Det samme kan siges om “We got it goin on” fra 2007 der også bare fungere super fedt live og hvor publikum var med, herefter kom det fede nummer “Blood on blood” fra 1986 hvor Jon sang “And me im still a singer in a long head rocken roll band” og man følte sig som publikum en del af det rock band og at Bon Jovi stadig er et af verdens største og bedste rock bands. Koncerten sluttet med hittet “Bad medicine” fra 1988 hvor der nu kom 4 kvinder frem på storskærmen i en rød farve mens Jon og resten af bandet leveret endnu en fed udgave af “Bad medicine”.

Og så var det slut men publikum ville havde mere og bandet kom ind på scenen igen og vi fik det fede nummer “I die for you” fra 1986 og så begyndte introen på et velkendt nummer herefter og selvfølgelig skulle vi ikke snydes for et af Bon Jovis allerstørste hits “Livin on a prayer” fra 1986 der igen fik publikum med og folk stod op igen og skrålet sammen med Bon jovi med for fulde hals på denne fede 80er rock klassiker, og herefter sluttet de en fantastisk fed koncert af.

6 stjerner ud af 6 🙂 Bon Jovi er for mig noget af det fedeste musik der findes og live levere de varen hver gang og for mig er der også bare forbundet med en masse nostalgi og minder med deres musik hvor jeg kan huske hvornår jeg hørte hvert eneste nummer første gang. Det jeg også syntes der er med Bon Jovi er at de altid har haft deres lyd og de har lavet det musik de selv syntes de var bedst til og som deres publikum elsker, det beviste de også i Sønderborg hvor de kunne havde spillet et hvilket som helst nummer fra deres lange karriere og så havde jeg været på, jeg syntes aftens sætliste var fed og det stod klart at Bon Jovi ville feste og at publikum skulle med til den fest, så kan man undre sig over at vi skulle undvære et nummer som “Wanted dead or alive” fra 1986 men tror også den var planlagt som ekstra men da de var sat til kun at spille til kl. 23 og klokken pludselig var 23:15 da “Livin on a prayer” var færdig måtte den ud blive, men så igen det nummer “Wanted dead or alive” har heller ikke været det samme live efter Richie Sambora forlod bandet i 2013 så det gjorde mig nu ikke så meget at undvære den. Fantastisk, svedig og rørende rock aften med hvad jeg mener er verdens største rock band Bon Jovi og jeg mener stadig at Jon har en af verdens fedeste stemmer og leveret varen 100 % igår med en ægte følelse at han selv syntes det her var sjovt.

Det var lidt om aftens koncert brag med Bon Jovi “En vild aften” 🙂 i vil kunne se videoer og læse om Bon Jovis historie resten af ugen på Mikaelsmusikunivers 🙂 på fredag udkommer en anden New jersey sangers nye album nemlig “The Boss” Bruce Springsteen og det vil i kunne læse en anmeldelse af på et eller andet tidspunkt ligesom i vil kunne læse en anmeldelse af min næste koncert der bliver med Danser med drenge på fredag i næste uge 🙂