Anmeldelse af Anastacia: Evolution cd

Anmeldelse af Electric Guitars koncert Godset Kolding 19/10/2017

Hej musik elskere 🙂 Jeg var i torsdags til koncert på Godset i Kolding, og høre Electric Guitars Aka. de to super guitarrister Søren Andersen og Mika Vandborg. dsc02802

Søren Andersen startede i 90erne med at være guitarrist i bandet Kick the Kangaroo og spiller til daglig med Mike tramp, Anne linnet og Glenn Hughes fra Deep purple, og så har han været vikar på bas for D-A-D og produceret for dem og flere danske artister og bands også og så lavet han et solo album i 2011. Mika Vandborg har været med i Gnags og Nikolaj og Piloterne, og er til daglig også medlem af Love Shop og har spilledet med mange danske artister, og så har han lavet 3 solo cder i perioden 2003-2013 og lavet et album med gruppen Future Garage Sale Item. Det er disse to guitarrister der er kærnen i Electric Guitars der i år har lavet deres 3 solo album siden de startede i 2012 med at spille sammen og udgive cder, med sig havde de Morten Hellborn på trommer og Peter Kjøbsted på bas.

Koncerten startede ud med titel nummeret fra deres nyeste album “Rocken Roll radio” der handler om hvor lidt Rock musikken bliver spillet på radioen i dag, noget de begge også gav deres mening tilkende omkring senere at det er mærkeligt at når AC/DC og andre store rock bands spiller i Danmark og sælger vildt mange billetter så der bliver udsolgt at radiokanaler som P3 så stadig vælger ikke at spille de store rockbands i radioen ?. Jeg kan kun give dem ret at det er for dårligt, men så var det godt de her iaften viste at Rocken langt fra er død.

Vi fik generelt rigtig mange sange fra det nye album som “False flag operation” og det super fede live nummer “Stay under the radar”, og så fik vi også en gæst på scenen. På deres nye album har de lavet en sang samen med ingen ringere end Jesper Binzer fra D-A-D på sang og hans bror Jacob Binzer på guitar der som bekendt også er med i D-A-D, nummeret hedder “Headless chicken”. Ingen af dem var til stede til aftens koncert, men Søren og Mika havde gæsten Michael Bastholm Dahl med på sang, ikke en tro kopi af Jesper Binzer (kun håret) men han havde en meget fed 80er heavy stemme.

Koncerten var skiftevis sange fra deres 3 albums fra hen holdvis 2013, 2015 og 2017. Vi fik numre som “Horsefly” fra 2013 der handler om mærkelige ekskærester, vi fik det fede nummer “The thinner the eyebrow the crazier the woman” der er en hentydning til at kvinder med tyndeste øjnebryn er de mest sindssyge. Alt dette sammensat hele tiden med to ting i fokus, nemlig Søren og Mikas Guitar og hvor kan de da spille guitar, det blev der rigelig bevist endnu engang her til koncerten og man følte som publikum at man var en del af festen, som da de i nummeret “White flag” gik fra scenen og kom ned til publikum og spillede soloer i øjnehøjde med os, det var fedt og noget publikum også var rigtig meget med på.

Koncerten sluttet af med det fede nummer “Running out of time” fra 2015 hvor der blev spillet guitar, headbanget, rocket og skreget til lyden af fed guitar musik.

og så var det slut men publikum var langt fra færdige og Søren og Mika måtte ind igen og vi fik et Deep purple nummer som gæsten Michael Bastholm Dahl igen sang, og til dette nummer passet hans stemme endnu bedre end til Binzer nummeret. Søren og Mika sluttet af på rock maner med “Swagman” fra 2017 der endte med de lagde sig ned på scenen hvorefter de rejste sig igen og spillede de sidste soloer, og så var det også slut. dsc02823

5 stjerner ud af 6 🙂 Søren og Mika er to af Danmarks bedste guitarrister og de har med deres Electric guitars bevist at rocken langt fra er død og selvom den er langt fra radioen så lever den ude på live scenerne 🙂 her til koncerten på Godset var der dog nogle numre man manglet og nogle man kunne havde undværet i stedet, men sådan er det jo, jo flere cder en kunstner laver så er der desværre nogle sange der bliver soteret fra. Sange som “Song about you” fra Søren Andersens soloalbum fra 2011, “Hall full of music” fra Mikas soloalbum “2010” og She wants my guitar” der først blev indspillet i 2003 af Mika og senere igen med både Søren og Mika i 2015 måtte vi desværre helt undvære, men alt i alt en fed aften i guitarens tegn.

Her lidt flere billeder 🙂 dsc02797dsc02813dsc02816dsc02819

Det var alt fra koncerten med Electric Guitars 🙂 hold øje med bloggen i morgen 🙂 der er der mere om programmet Rockshow fra i lørdags på Charlie 🙂